چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) کلاردشت گفت: حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان امام حسن مجتبی(علیه السلام) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد.

 خانم زهرا بحر کاظمی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، به مناسبت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان امام حسن مجتبی(علیه السلام) است و نسبتش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد.

وی ادامه داد: ایشان از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمه اطهار(علیهم السلام) و از چهره های بارز و محبوب  و مورد اعتماد نزد اهل بیت و پیروان ایشان بود و به مسائل دینی، معارف مذهبی و احکام قرآن، شناخت و معرفتی وافر داشت. آنچه جلالت و قدر این بزرگوار و امام زاده عالی مقدار را هرچه بیشتر آشکار می سازد و عظمت مقام او را نشان می دهد، فرموده امام عصر اوست که دانشمندان علم رجال را به تکریم او واداشته است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت تصریح کرد: رفتن به زیارت، از شیوه های مهمّ زنده نگه داشتن نام، یاد و خاطره پاکان و صالحان است که همواره در فرهنگ اسلامی بر آن تاکید شده است، از جمله کسانی که در روایات، زیارت او مورد تاکید است، حضرت عبدالعظیم (علیه السلام) است که از این سفارش تا حدودی عظمت شخصیت و جایگاه والای او در نزد اهل بیت (علیهم السلام) معلوم می شود، حتی در ضمن یکی از روایت های حضرت هادی (علیه السلام) آمده که فرمودند، هرکس قبر اباالقاسم(عبدالعظیم علیه السلام) را در ری زیارت کند، خداوند پاداش او را بهشت قرار می دهد.

وی از جمله فضائل حضرت عبدالعظیم حسنی را، داشتن تقوا و دانش دانست و اظهار کرد: صاحب بن عباد در رساله خود گفت، ابو حماد رازی  می گوید، خدمت حضرت هادی (علیه السّلام) رسیدم و از آن جناب مسائلی پرسیدم، هنگامی که اراده کردم از محضر مقدّسش بیرون شوم فرمود، هرگاه مشکلاتی برایت پیش آمد کرد، آنها را از عبد العظیم حسنی بپرس، و سلام مرا هم به او برسان.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت خاطرنشان کرد: ازجمله خصوصیات بارز حضرت عبدالعظیم(ع) ولایت پذیری و فرصت یابی بود؛ یکی از خصوصیات مومن در زندگی این است که فرصت یاب باشد، یعنی از وقت ها خوب استفاده کند، نگذارد فرصت هایش بسوزد، جوانیش و عمرش هدر برود، بعضی ها در زندگی فرصت از دست می دهند یعنی یک مرتبه به خودشان می آیند که وای عمرمان از دست رفت، ان شاء الله ماهم بتوانیم از این دو خصوصیت ایشان الگو بگیریم.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha