سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
شاهین دژ

حوزه/ عبدلیایجاد بستری فرهنگی و اجتماعی برای زنان را از مهم ترین وظایف مسئولین دانست و گفت: باید جایگاه مادری و همسری زنان در جامعه به درستی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، رقیه عبدلی، امروز در جلسه ای که فرمانداری شهرستان شاهین دژ با موضوع مطالبات زنان و مشکلات فرهنگی آن ها برگزار شد، یکی از مشکلات اصلی فرهنگی زنان را دوری از اعتقادات مذهبی بیان کرد و اظهار داشت: یکی از راهکارهای پیشرفت فرهنگی زنان ایجاد تشکل های فرهنگی از بین همه ارگان ها مخصوصا آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه می باشد.

وی به ضرورت تبیین جایگاه مادری و همسری برای زنان اشاره کرد و افزود: باید جایگاه مادران و همسران در بین خانواده ها به درستی تبیین شود تا شاهد تربیت فرزندان سالم و صالح باشیم.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ اضافه کرد: برای حل مشکلات و معضلات خانواده ها باید مبانی دینی و ارزش ها در جامعه به درستی معرفی و جا بیفتد و متأسفانه هر اندازه در این مسئله کوتاهی صورت می گیرد مسائل ضداخلاقی و مخالف دین جایگزین ارزش های اجتماعی و دینی می شود و جامعه را به سمت پرتگاه سوق می دهد.

وی، ایجاد بسترهای مناسب اسلامی و فضای امن در جامعه برای زنان را از مهم ترین وظایف مسئولین دانست و بیان کرد: یکی از اقشار مهم جامعه، زنان هستند که در صورت راهبری درست و ایجاد فضای مناسب فرهنگی، می توان آنها را در مقابل مشکلات متعدد اقتصادی و تربیتی مسلح کرد.

عبدلی تصریح کرد: یکی از بسترهایی که می توان برای زنان ایجاد کرد، فضای فرهنگی در قالب اجتماعات زنان برای همفکری در راستای نهادینه کردن ارزش های اسلامی است، چرا که زنان نماینده خانواده می باشند.

وی یکی از راهکارهایی که برای کم کردن مشکلات زنان را تبیین جایگاه مادری و همسری در بستر خانواده و در سطح جامعه در قالب تشکل های فرهنگی و انجمنهای مذهبی برای آگاهی بخشی هر چه بیشتر به زنان عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha