سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
آيت الله صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: حیات طیبه جای دقت، تحقیق، تأمل و درخواست از خداوند است و با حرف محقق نمی شود، بلکه با عمل باید به آن رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، شامگاه دوشنبه ٢٤ آبان در نهمین همایش کریمه اهل بیت(س) در بندرعباس اظهار کرد: مقاماتی خداوند متعال برای انسان قرار داده است که مقامات لایتناهی است و هر کس می تواند در مسیر قرب الهی ارج پیدا کند، لذا کسانی که ایمان و عمل صالح دارند به حیات طیبه می رسند.

وی افزود: حیات طیبه جای دقت، تحقیق، تأمل و درخواست از خداوند است تا انسان بتواند آن را درک کند و این حیات طیبه با گفتن برای انسان محقق نمی شود، بلکه با عمل باید به آن رسید.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: حسنات و کارهای خوب از قلب خوب می جوشد؛ روز قیامت، مال، ثروت، اولاد و مناصب این دنیا هیچ نفعی به ما نمی رساند، مگر اینکه قلب سلیم با خود به آنجا برده باشیم که آنجا به کمک ما میاد.

وی ابراز کرد: بالاترین مقام؛ مقام فنای ذاتی است، چرا که ممکن است خیلی ها به مقام فنای اسمایی برسند، اما کسی که به مقام فنای ذاتی برسد اراده خداوند متعال در او محقق می شود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: بالاترین مقام در عالم مقام نیز علیت است که در آن انسان به جایی می رسد که بهشت به او نیازمند می شود و خداوند در رابطه با شهدا این امر را تصریح کرده است. حضرت آسیه(س) همسر فرعون نیز این مقام را از خداوند در خواست کرد که عند خداوند در بهشت باشد نه اینکه صرفا به بهشت دست پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: طی این ۴۰ سال دشمنان دین نگذاشتند آب خوش از گلوی ما پایین برود و به تعبیر مرحوم علامه حسن زاده آملی انقلاب اسلامی شروع ظهور آقا امام زمان(عج) است و برای تحقق این ظهور باید خیلی چیزها بدهیم.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تربیت یافته دامن حضرت معصومه(س) هستند و در برابر این وجود قدسی خضوع بسیاری دارند، چرا که بی بی فاطمه معصومه(س) به گردن عالمیان حق دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هستی از آن خداوند متعال است و رهبر معظم انقلاب که در فتنه و سخت ترین شرایط یک «ای وای» نگفته است و تکیه گاه مردم عزیز ایران بودند. ایشان خداوند را یافته است و چون خدا را دارد از هیچ قدرتی نمی هراسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha