چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ نشست شورای سیاست گذاری نظام جامع اندیشه سیاسی

حوزه/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، قرآن محوری و توجه به ظرفیت‌های حدیثی را بسیار مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: برخی از اندیشه ها نسبت به برخی دیگر در مهجوریت تبیینی قرار دارند که باید نسبت به این موضوع اهتمام داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، امروز در نشست شورای سیاستگذاری ستاد راهبری نظام جامع اندیشه اسلامی که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در دفتر مدیر حوزه برگزار شد، بر اهمیت توجه به غنای دانشی در عین نظام‌مند سازی ها اندیشه ها، تاکید کرد و ابراز داشت: این طرح از اولویت ها و دغدغه های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی،گفتمان سازی و تعمیم و عمومیت بخشی این اندیشه را از وظایف این سازمان دانست و اذعان داشت: نیاز است تا چشم انداز واضح و دورنمای مشخصی ناظر به الزامات طرح، ترسیم و نقاط تمرکز و مهم طرح که ناظر به باز کردن گره‌ها است برجسته‌تر دیده شود.

وی با بیان این که سازمان تبلیغات در مقام برنامه و عملیاتی سازی طرح در گستره جامعه می تواند ایفای نقش نماید، خاطرنشان کرد: ساخت بنیادهای فکری طلاب از مهمترین اهدافی است که باید برنامه های متقنی برای آن لحاظ نمود؛ چرا که در برخی از موارد طلاب جوان با دغدغه های عدالت خواهی، تقریرهای متفاوتی را مورد توجه قرار داده اند، باید اندیشه دقیق عدالت محوری و مبانی آن شفاف و تبیین گردد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان این که نیاز است تا ایجاد شور و انگیزه دغدغه مندی در طلاب و اساتید برای گنجاندن این طرح به عنوان مواد درسی دنبال شود، خاطرنشان کرد: پشتیبانی پژوهش از ظرفیت طلاب صورت گرفته، در مواجهه با قرائت‌های مختلف اندیشه محوری مشخص و ناظر به آن سطوح و دایره دانشی تکمیل و تبیین گردد.

وی، قرآن محوری و توجه به ظرفیت‌های حدیثی را بسیار مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: در برخی از موارد رویکردها و رویه‌ها در اندیشه اسلامی متفاوت بیان می گردد که باید بدان توجه شود. برخی از اندیشه ها نسبت به برخی دیگر در مهجوریت تبیینی قرار دارند که باید نسبت به این موضوع اهتمام داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha