دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
بسیج

حوزه/ تنی چند از طلاب بسیجی با اشاره به توطئه های شوم دشمن در عرصه جنگ نرم، یکی از الزامات مهم موفقیت در جهاد تبیینی و مقابله با خط تحریف را تقویت روحیه و بسط اندیشه بسیجی در جامعه برشمردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در ایام هفته بسیج فرصتی دست داد تا در حاشیه یکی از برنامه هایی که به همین مناسبت در شهر مقدس قم برگزار شد، با تنی چند از طلاب و روحانیون بسیجی، گپ و گفتی داشته و به خصوص راجع به نقش و رسالت مهم عزیزان بسیجی در کسوت روحانی در زمینه جهاد تبیینی و لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری صحبت کنیم.

آن چه در ادامه می آید چکیده ای از گفته ها و نظرات تنی چند از اعضای لشکر مخلص خدا در راستای موضوع مطروحه است؛

همه ما مخاطب فرمان امام خامنه ای هستیم

حجت الاسلام سیدامیرحسین طباطبایی، طلبه بسیجی شاغل درس خارج حوزه با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اربعین امسال در ارتباط تصویری با هیئت های دانشجویی بر لزوم اهتمام نسبت به جهاد تبیینی و مقابله با خط تحریف دشمن تأکید فرمودند، ابراز داشت: هر چند که مخاطب حضرت آقا در آن دیدار دانشجویان بودند اما واضح است که مخاطب اصلی ایشان، عموم نسل جوان مؤمن و انقلابی و در واقع هر کسی است که دل در گروی ارزش ها و آرمان های والای انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: ایشان در آن دیدار تأکید کردند "خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود... هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه مثل یک چراغی مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید و در ادامه خاطرنشان کردند که به لطف الهی امروز خوشبختانه میدان باز است برای انتشار افکار.

لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه های نوین

وی همچنین با بیان این که تقویت روحیه بسیجی و بسط اندیشه بسیج در سطح جامعه از جمله الزامات موفقیت در عرصه جنگ نرم به شمار می رود، گفت: در شرایط حساس کنونی ما باید از ظرفیت رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی در راستای تبیین حقایق و مقابله با موج شبهات به درستی استفاده کنیم و این را هم بدانیم که اگر ما ضعف و سستی از خود نشان دهیم، دشمن بیکار ننشسته و با قدرت اهداف شوم خود را به پیش می برد.

رضا میری، طلبه بسیجی پایه هشتم حوزه نیز با اشاره به این که راه مقابله با دشمن، تقویت معنویت، ابتکار عمل، تقویت روحیه انقلابی و کار جهادی خستگی ناپذیر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر انقلاب اسلامی در یک نبرد ترکیبی با دشمن در دو محور عمده جنگ اقتصادی شامل تحریم و جنگ روانی شامل تحریف است و بی شک در این نبرد سخت و جنگ شناختی، بسیجیان خصوصاً طلاب و فضلای بسیجی رسالت بسیار مهمی برعهده دارند و باید همه ما با کار قوی و درست و خسته نشدن از سختی ها، عملاً به فرمایشات رهبر عزیزمان لبیک بگوییم.

تکیه بر اندیشه بسیجی؛ لازمه مقابله با خط تحریف

وی افزود: شک نداریم که تکیه بر اندیشه و فرهنگ بسیجی، به سان دهه های گذشته می‌تواند ضامن عبور موفق از این شرایط دشواری باشد که جریان تحریم و تحریف ایجاد کرده است. مهم آن است که ما با توکل بر خدای متعال و استعانت از ائمه اطهار(ع) در این مسیر ثابت قدم، کوشا و خستگی ناپذیر باشیم و در مواجهه با سختی ها و ناملایمتی ها استقامت بورزیم

این طلبه بسیجی همچنین بیان داشت: بر اساس کلام و رهنمود امامین انقلاب، فرهنگ بسیجی، فرهنگ معنویت و غیرت و شجاعت است و بر این اساس بسیجی واقعی کسی است که در این آزمون ها سربلند بیرون بیاید و نشان دهد که در همه حال به دنبال تقویت روحیه اخلاص در وجود خویش است.

ولایتمداری و زمان شناسی؛ لازمه توفیق در جنگ نرم

حجت الاسلام محمدرسول بهرامیان، فعال فضای مجازی و از طلاب بسیجی نیز با بیان این که از جمله مهم ترین شاخصه ها و مؤلفه های فرهنگ بسیجی، ولایت‌باوری و ولایت‌محوری، زمان شناسی و مخاطب شناسی، ارتباط با خدا و معنویت گرایی و ایثار و از خودگذشتگی است، تصریح کرد: به خصوص در عرصه جنگ نرم و فعالیت در فضای مجازی به منظور بصیرت افزایی در جامعه و جهاد تبیینی ما نیاز به همین شاخصه ها داریم و این که با بصیرت و زمان شناسی و مخاطب شناسی بتوانیم توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان در عرصه فضای مجازی و رسانه های نوین را خنثی کنیم.

وی یادآور شد: دشمن در عرصه جنگ نرم به دنبال تسخیر ذهن ها و قلب هاست و لذا ما باید با تبیین درست مسایل و پاسخ به شبهات و البته کار اقناعی با تکیه بر سواد رسانه ای به رسالت سنگین خویش در این نبرد دشوار و پیچیده جامه عمل بپوشانیم.

وی همچنین تأکید کرد: همان طور که مقام معظم رهبری امام خامنه ای نیز بارها فرموده اند یکی از مهم ترین ویژگی های شجره طیبه بسیج، مردمی بودن آن است و ایشان از تعبیر بسیار زیبای پاره تن مردم در وصف بسیج استفاده فرمودند و این نشان می دهد که حقیقتاً بسیج از مردم و برای مردم است و با جهاد تبیینی و بصیرت افزایی و مقابله با شبهات، در واقع بزرگترین خدمت را به همین مردم می کند.

دو راهبرد کلیدی برای موفقیت در عرصه جهاد تبیینی

حجت الاسلام بهرامیان همچنین گفت: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در طول این سال ها درباره چگونگی موفقیت در جنگ نرم با دشمن به دو راهبرد کلیدی اشاره داشته اند؛ یکی راه اندازی هیئت های اندیشه ورز در همه ساختارها و سطوح سازمانی برای تقویت اقدامات تشکیلاتی است و دیگری، راهبرد آتش به اختیار برای ابتکار عمل بیشتر و مواجهه هوشمندانه و فعالانه با تهدیدات پیشرو است.

وی افزود: باید توجه داشت که راهبرد اخیر با عنایت به شاخصه ها و ویژگی های فضای مجازی و سرعت توسعه فناوری های نوین بسیار حائز اهمیت است به نحوی که با عملکرد درست ما زمینه ساز توفیق در جهاد تبیینی می شود، اما اگر خدای ناکرده در این باره کوتاهی و غفلت بورزیم، چوبش را خواهیم خورد و لطمات سختی به جامعه از این حیث وارد می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha