شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق،

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، علما و صاحبان بصیرت را به تعیین نقشه راه برای برندگان در انتخابات در جهت اجرای برنامه انتخاباتی که وعده داده اند، دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق با بیان اینکه انتخابات در عراق، حادثه مهمی است، افزود: علی رغم اینکه نکات منفی در روند انتخابات اخیر وجود داشت، امّا خود انتخابات در طول تاریخ عراق که مدت های طولانی با دولت های استبدادی و دیکتاوری زیسته است، یک رویداد مهمی است.

ایشان در سخنرانی هفتگی خود که از تلویزیون پخش شد، گفت: علی رغم اینکه احتمال دست کاری در برخی از ابعاد انتخابات اخیر، وجود دارد، امّا انتخابات برگزار شد و ملت عراق در انتخاب کسی که برای رهبری کشور شایسته می دیدند، مشارکت کردند، لذا نباید منکر اصل انتخابات شد.

انتخابات در بسیاری از کشور های همجوار عراق نمونه ندارد

آیت الله مدرسی خواستار شکرگزاری برای نعمت انتخابات شد و افزود: انتخابات در بسیاری از کشور های همجوار عراق نمونه ندارد و باید از نتیجه آن برای تعیین نقشه راه آینده عراق و ملت آن استفاده کرد.

کرسی مجلس نمایندگان، یک امتحان و مسئولیت بزرگ است

این عالم عراقی، برندگان در انتخابات را به عمل به مسئولیت خود در قبال ملت عراق دعوت کرد و بیان داشت: به دست آوردن کرسی مجلس نمایندگان، فرصتی برای استفاده از منصب و امکانات آن نیست، بلکه آن یک امتحان است و فرد مسئولیت بزرگی در قبال آراء رأی دهندگان دارد.

ایشان ادامه داد: برندگان در انتخابات از طریق پیروی از دین، ارزش ها و دوری از هوا و هوس ها و منافع شخصی، در ترسیم آینده کشور، نقش مثبتی داشته باشند.

علما و صاحبان بصیرت، نقشه راه پیشرفت فراگیر را ترسیم کنند

آیت الله مدرسی همچنین علما و اندیشمندان و صاحبان بصیرت را به تعیین نقشه راه برای برندگان در انتخابات در جهت اجرای برنامه انتخاباتی که وعده داده اند، دعوت کرد تا به هدف مورد نظر برسند.

ایشان حفظ کشور را مسئولیت همگانی دانست و گفت: هیچ کس نمی تواند تحت هیج عذر و توجیهی از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند.

احیای صنعت و توجه به کشاورزی، رمز پیشرفت هر کشوری است

آیت الله مدرسی، مسئولین عراقی را به سرعت عمل در احیای صنعت و توجه به کشاورزی در عراق دعوت کرد و آن را رمز پیشرفت هر کشوری دانست و اشاره کرد: کشوری که همه نیازهای خود را وارد می کند، باقی نمی ماند، بلکه باید کشور به مرحله خودکفایی و صادرات برسد.

ایشان در پایان خواستار تربیت کارشناسان کارآمد در تمامی زمینه های علمی شد تا با ثروت علمی خود از کشور حمایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha