جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت تبریز

حوزه/ مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت تبریز در جمع طلاب و اساتید این مدرسه، با اشاره به ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه زهرا (س)، برخورداری از بصیرت و آگاهی را از مهم‌ترین ویژگی‌ها برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام لطف الله زارع زاده نجفی، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز در جمع طلاب و اساتید این مدرسه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشگاهیان و حوزویان، گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه به معنای وحدت در هدف است.

وی افزود: هدف اصلی فعالیت حوزه و دانشگاه، این است که به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته، مستقل و الگو حرکت کنند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز خاطرنشان کرد: یکی از محورهای اساسی در اندیشه و خط مشی علمی حضرت امام خمینی(ره) تأکید بر وحدت همه اقشار بخصوص حوزه و دانشگاه بود، از این رو به خلاف تصور دشمنان در مکتب نظری و عملی امام (ره) وحدت، یک تاکتیک یا ابزار مصلحتی و مقطعی برای پیشبرد اهداف و مقاصد سیاسی انقلاب اسلامی نبود.

وی در ادامه به ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و برخورداری از بصیرت و آگاهی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن حضرت برشمرد.

حجت الاسلام نجفی ادامه داد: ایشان با برخورداری از این خصیصه و ویژگی بارز توانستند جامعه را بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) در مسیر اصلی برای تبعیت از ولایت و امامت قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه گریه‌های حضرت فاطمه(س) برای پیامبر(ص)، وصیت‌نامه، غسل و کفن و دفن شبانه و ... مملو از اسرار است، عنوان کرد: همین ویژگی‌های بیانگر آن است که نباید فراموش کنیم که توجه به ابعاد مختلف شخصیتی ایشان می‌تواند جامعه را بحران‌ها نجات دهد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز افزود: یکی از ابعاد زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) که باید به آن توجه کنیم، بعد اخلاقی و رفتاری آن حضرت در منزل و اجتماع است، به همین خاطر باید مواردی چون توحید، رسیدگی به نیازمندان و توجه به همسایگان در جامعه به عنوان یک الگو تلقی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha