یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حوزه علمیه شهرستان آوج

حوزه/ استاندار قزوین گفت: انجام تحصیلات علوم دینی واجب کفایی است و باید همه مشارکت کنند تا حوزه علمیه شهرستان رونق بگیرد، هرچند هرچقدر حوزه های علمیه متکی به مردم باشند بهتر است ولی ما نیز حمایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اکبر شعبانلی، امروز در بازدید مهندس محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین از مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج گفت: حوزه های علمیه یک ظرفیت بزرگ دینی، فرهنگی و معنوی است که مسیر اصلاح باطن و تهذیب نفس برای رسیدن به کمال نهایی انسان را روشن می کند.

حجت الاسلام شعبانلی خاطرنشان کرد: همانطور که ظاهر انسان به آراستگی نیاز دارد باطن انسان نیز به زینت، مراقبت و کمال نیاز دارد.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: امروز اقتدار فرهنگی ایران اسلامی در زمینه های علوم دینی و معارف الهی مدیون تلاش های حوزه علمیه است.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان آوج خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران اسلامی به واسطه بهره گیری از علوم، معارف و فرهنگ اسلامی از اقتدار بالایی در عرصه های مختلف سیاسی در جهان برخوردار است که اثرگذاری حوزه های علمیه در این موفقیت غیر قابل انکار است.

وی اظهار کرد: کسی که با شناخت معارف و علوم الهی به منبع زوال ناپذیر هستی یعنی خداوند متعال وصل شود با غرق شدن در آرامش روحی و دوری از ترس و نگرانی ها منشا اثر گذاری مفید در جامعه و شخصیتی ماندگار می شود.

سپس محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در این دیدار گفت: حوزه‌های علمیه بستری بود که حکومت و نظام اسلامی از دل آن بستر بیرون آمد، ازاین‌رو باید گفت نظام اسلامی خروجی حوزه علمیه بود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین از پیشینه غنی فرهنگی و دینی برخوردار است، البته در گذشته روش های علمی مکتب خانه ای بود و همه در یک مکان و حوزه به تحصیل علوم مختلف می پرداختند، اما امروز با تخصصی شدن امور، تحصیل در علوم نیز تخصصی شده است.

اعلایی خاطرنشان کرد: شهرستان آوج به نظر می رسد از برخی امکانات و خدمات به نحو مطلوب برخوردار نشده و عقب مانده که باید آن را جبران و نگاه عادلانه‌تری به این مناطق کم برخوردار داشته باشیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: انجام تحصیلات علوم دینی واجب کفایی است و باید همه مشارکت کنند تا حوزه علمیه شهرستان رونق بگیرد، هرچند هرچقدر حوزه های علمیه متکی به مردم باشند بهتر است ولی ما نیز حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: باید با انسجام و همدلی بتوانیم برای حل مشکلات و کمبودهای استان در حوزه های مختلف گام برداریم.

حامی حوزه علمیه هستیم / لزوم اتکای حوزه به ظرفیت‌های مردمی

حامی حوزه علمیه هستیم / لزوم اتکای حوزه به ظرفیت‌های مردمی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha