شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام سیدحسین مومنی-معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام مومنی گفت: هنر یکی از عرصه های تبلیغ دین است که خوشنویسی، فیلم، عکس و کارهای گرافیکی از مصادیق بوده و چه بسا پیام بهتری حتی نسبت به یک منبر در امر تبلیغ دین داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، پیش از ظهر امروز در نشست مدیران مدارس استان اصفهان اظهار کرد: طرح فعالیت های هنری طلاب در قم در حال آماده شدن است.

وی بیان کرد: جشنواره هنر آسمانی ویژه طلاب در سطح کشور برگزار می شود که امید داریم طلاب فعال هنری ثبت نام کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، تصریح کرد: هنر یکی از عرصه های تبلیغ دین است که خوشنویسی، فیلم، عکس و کارهای گرافیکی از مصادیق آن بوده و چه بسا پیام بهتری حتی نسبت به یک منبر در امر تبلیغ دین داشته باشند.

وی ابراز کرد: در خصوص بحث تداوم طرح رشد و تعالی حوزه علمیه اصفهان‌، شایسته است برخی مدارس علمیه اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند.

حجت الاسلام مومنی اذعان کرد: الان با توجه به حمایت هایی که براساس سطح مهارتی طلاب از مرکز خدمات حوزه علمیه آغاز شده، طلاب در آینده نزدیک، انتظار آموزش مهارت ها را از ما دارند، لذا نیاز است مهارت افزایی در زمینه تبلیغ دین صورت پذیرد.

وی افزود: طرح مبلغ یاری در همین راستا است، همچنین آزمون قرآن برای طلاب پایه ۳به منظور تقویت روانخوانی و صحت قرائت، همچنین برگزاری کلاس های مهارت هفت گانه کامپیوتر از اقداماتی است که دراین راستا انجام شده است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: آمادگی هماهنگی برای تبلیغ به صورت محدود و برنامه‌ریزی شده برای بعضی از طلاب مدارس علمیه شهرستان های استان را ویژه همان مناطق تحصیلی داریم.

وی متذکر شد: هیأت‌های طلبگی که در مدارس علمیه تقویت شد با هدف ورود جدی طلاب جوان برای تقویت مهارت منبری و روضه خوانی بود، همچنین جزوه ای مختصر از تاریخ اسلام و سیره اهل بیت و احادیث در قالب برنامه رشد و تعالی برای طلاب جوان تهیه شده است.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه امتیاز بندی طلاب را در سطح مدارس مدنظر داریم، گفت: در عرصه جهاد تبیین هم‌ حوزه علمیه اصفهان فراخوان زد و بالغ بر ۱۰۰ نفر از طلاب فعال استانی را شناسایی کردیم.

وی ابراز کرد: در اصفهان، طلبه های فعال فوق العاده‌ای در فضای مجازی داریم که جریان سازی خاصی بعضاً انجام می دهند و از افتخارات حوزه علمیه است که کاملا جهادی و خالصانه کار می کنند، ولی تولید محتوا در عرصه فضای قطعا نیازمند بودجه های خاصی است که متاسفانه در حوزه اصفهان نیست.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha