دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ینسانه

محمد ینسامه تصریح کرد: اگر چه سرچشمه مقاومت اسلامی، ایران است، اما انقلاب اسلامی فقط متعلق به ایران نیست و شهید حاج قاسم قهرمان بین‌المللی و فرامرزی است و به دنبال هدف اصلی انقلاب یعنی ایجاد «امت واحده» بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، «محمد ینسانه» شامگاه یکشنبه در همایش «قهرمان من» که به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، در سالن اداره کل راه و شهرسازی اصفهان برگزار شده بود، بیان کرد: هدف اصلی شهید حاج قاسم در مرزهای ایران نبود، بلکه قصد او پیاده سازی اهدف اصلی انقلاب و ایجاد «امت واحده» بود.

وی، حاج قاسم را فرمانده ای فرامرزی عنوان کرد و گفت: شهید حاج قاسم نه فقط در چارچوب مرزهای جمهوری اسلامی ایران، بلکه به دنبال هدف اصلی این انقلاب یعنی ایجاد «امت واحده» بود و وقتی هدف، امت واحده باشد، دیگر رنگ و نژاد و ملیت معنا ندارد.

این اندیشمند آفریقایی اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی از جهات متعدد مثال زدنی بود و با تدبیری که داشت به کمک عراق، سوریه، لبنان و فلسطین رفت و دشمن را فرسنگ‌های دورتر از مرزهای ایران زمین گیر نمود.

وی افزود: اگر چه سرچشمه مقاومت اسلامی، ایران است، اما انقلاب اسلامی فقط متعلق به ایران نیست و شهید حاج قاسم قهرمان بین‌المللی و فرامرزی است و به دنبال هدف اصلی انقلاب یعنی ایجاد «امت واحده» بود.

محمد ینسامه، حاج قاسم را شهید زنده دانست و اظهار کرد: زمانی که حاج قاسم در بین ما حضور داشت و زنده بود، مقام معظم رهبری او را شهید زنده می‌دانست و اکنون که شهید شده به آن دلیل که تفکر ایشان در بین ما زنده است، پس به واقع شهید زنده تلقی می‌شود.

اندیشمند آفریقایی با اشاره به مراسم تشییع حاج قاسم، اذعان کرد: مردم در تشییع ایشان سنگ تمام گذاشتند و این نشان از عرض ارادت به ساحت این شهید بود.

وی در پایان گفت: خوشا به حال شهدا و خانواده‌های شهدا که ما مدیون آنها هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha