یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام حسینی خراسانی

حوزه/ عضو فقهای شورای نگهبان گفت: با مراجعه به قرآن کریم و سیره پیامبر و اهل بیت علیهم السلام و با مراجعه به افکار بزرگان و مجتهدین در می یابیم که دین با سیاست در هم تنیده و جدایی این دو خلاف حقیقت اسلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در برنامه این هفته تلویزیون اینترنتی پاسخ، که به همت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان به موضوع «حوزه انقلابی» پرداخت.

در این نشست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در تعریف سکولار همان معنای جدایی دین از سیاست را به کار برد، و گفت: خاستگاه این معنا، جدایی دین از کلیسا است و به علت ناکارآمدی کلیسا در امور دینی این مبنا شروع شد و سپس به تمامی ادیان سرایت دادند.

وی افزود: روح سکولاریزم سیاسی که ابداع و ترویج آن توسط معاویه در آن زمان انجام شد، این است که دین را امری شخصی می داند و در انتخاب آن مردم آزادند و دخالتی هم در امر دین نمی کند. بنی امیه کاری با دین مردم نداشتند، بلکه آمده بودند دنیا را تصرف بکنند.

این استاد حوزه علمیه،با توجه به نگاه اسلام و بزرگان دین گفت: با مراجعه به قرآن کریم و سیره پیامبر و اهل بیت علیهم السلام و با مراجعه به افکار بزرگان و مجتهدین در می یابیم که دین با سیاست در هم تنیده و جدایی این دوخلاف حقیقت اسلام است.

وی، همچنین اشاره کرد که حوزه احکام سیاسی اجتماعی ما خیلی بیشتر از احکام فردی، عبادی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: اولا با توجه به تمامی حصرها و جنگ ها و تحریم ها و ناآرامی ها از ابتدای انقلاب تاکنون ایران در مقابل دشمنان خود موفق بوده است. ثانیا بر فرض عدم کامیابی و عدم موفقیت در این تجربه دینی- سیاسی این معلول علل خاص خود می باشد، هیچگاه لازمه اش جدایی دین از سیاست نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha