دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان رمز موفقیت شهید سلیمانی را کار برای خدا و به دور از هیاهو عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در همایش تخصصی مبلغان شهرستان‌های اسدآباد، بهار و همدان، با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ افزایش جمعیت، اظهار داشت: متأسفانه تفکر کاهش جمعیت و تعداد کم فرزندان تفکر ۵۰، ۶۰ ساله‌ای در کشور است که تغییر آن به سادگی اتفاق نمی‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه باید کار در حوزه جمعیت را آغاز کنیم، گفت: البته نباید انتظار بازدهی در کوتاه مدت از این طرح را داشت، چرا که لازمه موفقیت در این طرح، آماده سازی اذهان جامعه است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر امروز شروع کنیم، ده سال آینده نتایج این اقدام را خواهیم دید، مطرح کرد: اگر نرخ باروری در سطح کشور ۲.۲ باشد، جمعیت دچار پیری نخواهد شد، اما متأسفانه این آمار در همدان ۱.۷ است که پایین‌تر از سطح کشور می‌باشد.

وی با اشاره به قانون صیانت از جمعیت که توسط مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است، خاطر نشان کرد: برخی از موضوعات در این طرح به عنوان مسائل تشویقی مطرح شده اما یکی از راهکارهای خوب در مسیر افزایش جمعیت، در کنار وجود کتبی همانند "مثبت سه" که به مسائل جمعیتی پرداخته، ازدواج و آسان سازی ازدواج جوانان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با ابراز تأسف از بالا رفتن سن ازدواج در کشور، یادآور شد: با بخشی از مخاطبان باید با زبان علمی صحبت کرد و در کنار روایات، اطلاعات علمی نیز توسط مبلغان مطرح شود.

وی تصریح کرد: از دیگر مسائل مهم و البته مورد نیاز جامعه، بحث امید آفرینی است که طلاب باید نسبت به آن در سخنرانی‌ها و تبلیغ خود توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه امیدواریم آخر ایام فاطمیه دعای خیر حضرت حجت (عج) شامل همه ما شود، گفت: شهید سلیمانی نه طلبه بود و نه در حوزه درس خواند، اما ثابت کرد یک نفر می‌تواند از یک روستا در جامعه حاضر شود و این چنین اثرگذاری عظیمی را ایجاد کند.

وی، رمز موفقیت شهید سلیمانی را کار برای خدا، به دور از هیاهو عنوان کرد و یادآور شد: اگر من و شما نیز در یک روستا کوچک به درستی به وظایف خودمان عمل کنیم، هیچ تفاوتی با فرمانده سپاه قدس که در سوریه در حال نبرد است نداریم، چرا که در مسیر الهی کمیت‌ها مهم نیست، بلکه مهم انگیزه‌ها و اهداف و اخلاص در کار است.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha