پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار حسین اشتری

حوزه/ فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برخی فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: نقش سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در فرماندهی جبهه مقاومت بی‌نظیر بود و حاج قاسم با قدرت بسیج کردن تمام ظرفیت‌ها، قدرتی به وجود آورد که ما را به اهداف عالی جهان اسلام رساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری، روز دوشنبه در گردهمایی فرزندان شهدا در دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: حاج قاسم قدرت سازندگی و بسیج همه امکانات را برای رسیدن به هدف بزرگ داشت که با لطف الهی و اخلاص این شهید والامقام و مجاهدت‌های جبهه مقاومت پیروزی از آن مسلمانان و آزادی خواهان جهان شد.

وی اظهار داشت: همه ایران و جهان اسلام امروز عزادار است و رنگ و بوی شهادت دارد و شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی هم در دوران حیات پر خیر و برکتشان موجب عزت و افتخار برای همه مردم و کشور ایران بودند و هم پس از شهادتش.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: سپهبد شهید سلیمانی در دوران ۴۰ ساله مجاهدت خود و در کوران دفاع مقدس و پس از آن، در حوزه نظم و امنیت ماموریت‌هایی در جای جای کشور جمهوری اسلامی داشتند، همچنین در دفاع از حرمین و مظلومان جهان نیز کارهای بزرگی انجام دادند.

وی با اشاره به وجود مدافعان حرم ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی سید و سالار شهیدان است و با تدبیر، دوراندیشی و قدرت برنامه‌ریزی حاج قاسم، به پیروزی‌های بسیاری دست یافتیم.

سردار اشتری افزود: فرمانده شجاع و دلاوری که توانست با این غده چرکینی که در کشورهای مسلمان بود مقابله، آن را جراحی کند و به زباله‌دان تاریخ بیندازد.

وی یادآور شد: گروه‌های تکفیری و داعش با حمایت مستقیم آمریکا و دولت صهیونیستی به نام اسلام و علیه مبانی اسلام فعالیت می‌کرد، آنان با تمام تلاش و سعی خود خواستند امنیت ایران و سایر کشورهای مسلمان را به مخاطره بیندازند اما با وجود این شهید والامقام و یارانش نتوانستند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: لطف و عنایت الهی و ائمه اطهار (ع) همراه با فرماندهی و تدبیر مقتدرانه حاج قاسم این توطئه‌ها را خنثی کرد.

وی ابراز داشت: رزمندگان ما برای دفاع از امنیت کشور و حرمین به عنوان تکلیف در آن میادین نبرد حاضر بودند، غیر از عقاید دینی و اعتقادی رزمنده‌ها، صدها کیلومتر فراتر از مرزهای ما جنگیدند که ثمره آن امنیت کشور بود.

سردار اشتری عنوان کرد: امروز امنیت، آرامش و ثبات کامل ایران اسلامی به برکت خون شهدای مدافع حرم و عرصه نظم و امنیت است.

حاج قاسم، سردار عاشورایی ملت ایران بود

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه عاشورا مکتب انسان ساز است، گفت: حاج قاسم سردار عاشورایی بود که می‌فرمود "ما ملت امام حسینیم (ع) ".

وی افزود: سردار شهید سپاه اسلام سپهبد سلیمانی، صرفاً متعلق به کرمان، ایران اسلامی، جهان اسلام و تشیع نبود.

وی ضمن گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: سردار سلیمانی، متعلق به تمام آزادی خواهان جهان بود و امروز حتی غیرمسلمان‌ها با ادیان مختلف که مخالف تروریست و آزاده هستند، به حاج قاسم احترام می‌گذارند زیرا حاج قاسم در مکتب عاشورا، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری پرورش یافته است.

سردار اشتری با اشاره به این مطلب که حاج قاسم همان راهی را طی کرد که امام حسین (ع) از یاران خود در عاشورا خواسته بودند، ادامه داد: حاج قاسم در زمان حیات مبارک خود خدمات زیادی داشت و بعد از شهادت هم بیشتر از زمان حیاتشان مایه خیر و برکت بوده‌اند، از این رو رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، دشمنان بعد از شهادت شهید سلیمانی بیشتر از زمان حیات وی هراسان هستند و اکنون شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی مایه هراس دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه رمز موفقیت سردار سلیمانی از نگاه رهبری صدق و اخلاص ایشان بود، بیان کرد: اخلاص حاج قاسم سرآمد بود و تمام وجود شهید سلیمانی برای خداوند بود.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که یکی از صفات بارز سردار سلیمانی، عشق و علاقه به فرزندان شهدا بود، تاکید کرد: شخصی که دشمنان در برابر او ذلیل می‌شوند و آمریکا و صهیونیست با شنیدن اسم حاج قاسم می‌ترسیدند و وقتی در جبهه نام ایشان برده می‌شد می‌گفت، شکست خورده‌ایم و فردی که رزمندگان با حضور او در در جبهه‌ها روحیه مضاعف می‌گرفتند، با این شجاعت و اقتدار خود در برابر فرزندان شهدا زانو می‌زد و متعهد به احترام خانواده‌های شهدا بود.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تواضع حاج قاسم در برابر مردم زبانزد خاص و عام بود، تاکید کرد: تواضع و مردم‌داری یکی از خصوصیات اخلاقی سردار سلیمانی بود.

وی ضمن بیان اینکه یکی از خصوصیات بارز سردار سلیمانی و رمز موفقیت ایشان در جبهه‌های داخلی و خارجی، ولایت مداری بود و او با تمام وجود خود مطیع امر ولایت بود، تاکید کرد: سردار سلیمانی بر اساس اشارات رهبری و با تمام وجود حرکت می‌کرد و معتقد بود خیر دنیا و آخرت در پیروی از امر این حکیم و نایب امام زمان (عج) است.

وی با تاکید بر اینکه شهدای ما ثابت کردند پیرو ولی خود هستند، ادامه داد: برخی شهدا چندین مرتبه در وصیت نامه‌های خود به تبعیت از ولایت و امام راحل تاکید کرده‌اند و در این دوره نیز مدافعان حرم و شهدای عرصه نظم و امنیت به پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده‌اند.

سردار اشتری اظهار داشت: اگر خیر دنیا و آخرت را می‌خواهیم باید از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیروی کنیم و مسئولانی که پیروی کردند، موفق شدند و کسانی که از مسیر ولایت فاصله گرفتند، موفق نشدند و بعد هم مورد انتقاد مردم قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: هر مسئولی با هر میزان رأی که آمده بود اگر مسیر ولایتمداری را رفت ماندگار شد و اگر این مسیر را نرفت، مورد تنفر مردم قرار گرفت.

وی تاکید کرد: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد که با تکثیر اندیشه سردار سلیمانی بتوانیم انجام وظیفه کنیم و شرمنده شهدا، فرزندان، پدران و مادران و همسران شهدا و شرمنده روح بلند و ملکتی امام راحل (ره) نشویم.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه فرزندان عزیز شهدا همیشه مورد توجه و تفقد شهید حاج قاسم سلیمانی بوده‌اند، تاکید کرد: همه کشور امروز و در روزهای گذشته حال و هوای شهدا را داشته و این فقط مخصوص کرمان نیست.

سردار اشتری ادامه داد: یاد شهید سلیمانی، شهید پور جعفری، شهید ابومهدی المهندس و سایر شهدا در اقصی نقاط کشور و در کشورهای مسلمان را گرامی داشته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این روزها رنگ و بوی کشور رنگ و بوی خدایی شده است و از این بابت خدا را شاکر هستیم که شهید سلیمانی هم در دوران حیات پرخیر و برکت خود موجب عزت و افتخار برای این مردم و کشور بودند و هم بعد از شهادتشان باعث خیر و برکت شده‌اند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: سپهبد شهید سلیمانی در دوران ۴۰ ساله مجاهدت خود در کوران جنگ و بعد از دفاع مقدس در حوزه نظم و امنیت ماموریت‌هایی را در جای جای این میهن اسلامی و بعد از دفاع مقدس در دفاع از حرمین و دفاع از مظلومان کارهای بزرگی را انجام داده‌اند.

سردار اشتری بیان کرد: مدافعان حرم که سردار سلیمانی، سید و سالار آن شهیدان است، با تدبیر و دوراندیشی و قدرت برنامه‌ریزی حاج قاسم شکل گرفته‌اند.

وی گفت: گروه‌های تکفیری و سلفی و در رأس آنها داعش در کشورهای مختلف به نام اسلام و علیه مبانی اسلامی و با حمایت مستقیم آمریکا و رژِیم غاصب صهیونیستی فعالیت می‌کردند، سردار سلیمانی فرمانده دلاوری است که توانست با این غده چرکینی که در کشورهای مسلمان رسوخ کرده بود، مقابله کرده و آن را جراحی کند و به زباله دان تاریخ بفرستد.

وی تصریح کرد: آنها با تمام تلاش و سعی خود خواستند امنیت کشورهای مسلمان و امنیت جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره بیاندازند اما نتوانستند و با لطف و عنایت الهی و ائمه اطهار (ع) و فرماندهی با تدبیر و مقتدرانه حاج قاسم با آنها مقابله و توطئه‌های آنها خنثی شد.

فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: برخی اوایل درگیری‌ها در کشورهای مسلمان می‌گفتند چرا رزمندگان ما می‌روند؟ که باید بدانند که رزمندگان ما بر اساس مبانی دینی که در بین رزمندگان و مدافعان بود هزاران کیلومتر جلوتر از مرزهای ما جنگیدند و ثمره‌اش امنیت کشور ایران بود.

سردار اشتری ضمن بیان این مطلب که امنیت، آرامش و ثبات موجود کشور به برکت خون شهدا حاصل شده است، تاکید کرد: رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا و نقش حاج قاسم در فرماندهی جبهه مقاومت بی نظیر بوده است.

وی ادامه داد: کسی که توانست با قدرت بسیج کردن تمام ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف عالیه جهان اسلام این قدرت را به وجود بیاورد، فردی جز سردار سلیمانی نبود.

فرمانده کل انتظامی کشور یادآور شد: در بسیاری از کشورهایی که ظلم بیداد می‌کرد و گروه‌های تروریستی با حمایت مستقیم آمریکایی‌ها جنایت می‌کردند؛ خیلی از آزادی خواهان، افراد دلسوز و باایمان قصد محاربه با این دشمن را داشتند اما نمی‌توانستند، و سردار سلیمانی آنها را سازماندهی و وحدت کلمه را بین گروه‌های مجاهد ایجاد کرد.

سردار اشتری تصریح کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قدرت سازماندهی و بسیج همه امکانات برای رسیدن به هدف بزرگ را داشت و با لطف و عنایت الهی و با اخلاص این مرد بزرگ و مجاهدت‌هایی که در جبهه مقاومت صورت گرفت، پیروزی از آن مجاهدان اسلام شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha