چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
دومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار سلیمانی در ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: اسلام وظیفه مسلمان را دفاع از همه مظلومین می‌داند و لذا حتی اگر غیر مسلمان هم تحت سلطه باشد باید جان خودمان را برای نجات او فدا کنیم، بر این اساس برای سردار سلیمانی فرقی بین مسلمان و مسیحی نبود و به همه کمک می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در دومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در سالن اداره برق ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه سردار سلیمانی همه شایستگی‌هایی را که از خود نشان داد، مدیون اسلام و انقلاب هست، اظهار داشت: اگر دین و آموخته‌های انقلاب در وجود سردار سلیمانی نبود هرگز به چنین جایگاه و مقامی نمی‌توانست برسد.

وی اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بنی آدم را داری فضیلت معرفی می‌کند، و در دیدگاه اسلام، انسان به عنوان بشر دارای کرامت است و سردار سلیمانی نسبت به انسان‌ها این دیدگاه را داشت.

امام جمعه ارومیه گفت: همه انسان‌های کره خاکی، از یک مرد و زن به دنیا آمده‌اند، لذا اسلام به همه مجموعه بشریت نگاه احترام‌آمیز و ارزشمند دارد و ما مسلمین بهترین ایاممان ماه مبارک رمضان می‌باشد که خداوند ما را به میهمانی دعوت کرده است و دعاهای آن ماه برای همه انسان‌هاست نه فقط خاص مسلمین.

وی گفت: امام علی علیه السلام وقتی مالک اشتر را به مصر می‌فرستد به او توصیه می‌کند به همه مردم به یک اندازه محبت داشته باشد و سردار سلیمانی هم تربیت شده این مکتب بود

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه تمام ادیان ابراهیمی با هم اشتراک دارند، افزود: اسلام وظیفه مسلمان را دفاع از همه مظلومین می‌داند و لذا حتی اگر غیر مسلمان هم تحت سلطه باشد باید جان خودمان را برای نجات او فدا کنیم، بر این اساس برای سردار سلیمانی فرقی بین مسلمان و مسیحی نبود و به همه کمک می‌کرد.

وی گفت: سردار سلیمانی فقط برای شیعه و یا اسلام نیست، بلکه به عنوان یک شخصیت بین‌المللی الگوی همه بشریت است و لذا اسلام چترش گسترده است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی بیان کرد: آن‌هایی که سردار سلیمانی را ترور کردند، به دلیل این نبود که او یک ایرانی بود، بلکه یک تفکر که دنیا را تحت سیطره خود قرار داده و مقابل استکبار قد علم کرده بود، ترور کردند و لذا اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر باید این را به همه دنیا معرفی کنند.

انتهای خبر./‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha