جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ف

حوزه/ مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) با سخنرانی نماینده ولی فقیه در کاشان، در مدرسه علمیه المهدی(عج)آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) با سخنرانی نماینده ولی فقیه در کاشان و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع)، در مدرسه علمیه المهدی (عج) آران و بیدگل برگزار شد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در این مراسم با گرامی داشت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و با تشریح خطبه فدکیه حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: سخنرانی زهرای مرضیه در جمع زنان قریش و ابوطالب در مسجد و در مقام دفاع از خطبه فدکیه برآمد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه در خطبه فدکیه منشور حکومت و سیاست حق تبیین و تحلیل می‌شود، افزود: خطبه فدکیه را اگر به درستی تحلیل کنیم در آن محورهای گوناگون در زمینه توحید، نبوت، فلسفه احکام ابراهیمی و توبیخ مردم منافق صفت بوقلمون به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه بیشتر تاکید خطبه فدکیه بر دولت اسلامی است، ادامه داد: در خطبه فدکیه با ترسیم شرایط دولت اسلامی، پرچم غدیر برافراشته شد و قاعده امامت با شطرنج خلافت معاوضه شد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه در خطبه فدکیه مدیریت منصوب مبتنی بر عصمت به مدیریت انتخابیه مبتنی بر نژاد و قبیله تبدیل شد، افزود: بی بی دوعالم بنا است با اینگونه پدیده‌ها بجنگد.

وی، خطبه فدکیه را سر آمد کتب و نشریات و بدون کوچک‌ترین عیب دانست و گفت: خطبه زهرای مرضیه منشور یک حکومت الهی و تدوین یک نظام مبتنی بر اسلام واقعی بود.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه سخنرانی حضرت زهرا (س) در دفاع از غدیر با دو عنصر حزن و اندوه و علم، آگاهی و معرفت شکل گرفت، افزود: حضرت زهرا (س) به خاطر جلوگیری از انحراف و غصب غدیر در مسجد پیامبر اکرم (ص) اقدام به سخنرانی مفصل، طولان و حماسی کرد.

آیت الله سلیمانی، به خفقان ۷۰۰ ساله بنی امیه اشاره کرد و گفت: در دوران عباسی، کسی جرأت عنوان حسب، نسب، اصالت و ریشه خاندان پیامبر اکرم (ص) و فرزندان حضرت زهرا (س) را نداشت.

وی، در پایان تصریح کرد: با سقوط حکومت عباسی فرزندان حضرت زهرا (س) همچون هلال بن علی (ع)، علی بن امام محمد باقر (ع) و دیگر امامزادگان با شناسایی در سراسر کشور عزت و منزلت پیدا کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha