جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهادت حضرت فاطمه زهرا س

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س)، به معنای واقعی کلمه، کوثر همیشه جاری نور و معرفت است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه ام ابیها، حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در وصف دخترشان فرمودند: "همانا فاطمه چون حوریه‌ای در صورت انسانی خلق شده است" و در جاهای دیگر می‌فرمایند که" من هر زمان مشتاق بوی بهشت می‌شوم، فاطمه دخترم را می‌بویم. "

وی افزود: آنچه مسلم است اینکه درباره زندگی صدیقه کبری (س) ابعاد ناشناخته و زیبایی‌های بسیاری وجود دارد که متأسفانه هنوز ناشناخته باقی مانده و ما آن طور که باید و شاید نتوانسته‌ایم این کوثر همیشه جاری نور و معرفت را به جامعه بشری معرفی کنیم.

وی همچنین گفت: به تعبیر بزرگان ما، حضرت زهرا (س)، اقیانوس نور، معرفت و شناخت است و لذا خدای متعال از ایشان به عنوان زیبای کوثر یاد می‌کنند و هر کس به ایشان به معنای حقیقی اقتدا کرده و به سبک زندگی فاطمی تأسی بجوید، در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شود.

این مدرس دانشگاه بیان داشت: ما اگر می‌خواهیم حقیقت قرآن را هم بشناسیم راهی جز شناخت اهل بیت (ع) و به خصوص حضرت زهرا (س) نداریم، ضمن آنکه اساساً برای شناخت وجود فاطمه (س) نیز باید از قرآن و تفسیر قرآن و همچنین کلام پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) مدد بگیریم.

وی افزود: در ایام عزا و مصیبت همچون فاطمیه ما وظیفه داریم که در عین اقامه عزا و باشکوه برگزار کردن این قبیل مراسم‌ها، به عمق پیام نهفته در نهضت و مکتب فاطمی نیز عنایت کرده و به سهم و وُسع خود از این اقیانوس عظیم برای زندگی دنیوی خود و تضمین سعادتمندی در آخرت، ره توشه برگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha