جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دئ

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان به بر افراشته شدن پرچم غدیر اشاره کرد و گفت: زهرای مرضیه (س) تنها کسی بود که توانست پرچم غدیر را در برابر دیگر پرچم‌ها تشخیص دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان با قدردانی از حضور مردم در مراسم شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: زهرای مرضیه (س) در مقام دفاع از خود و همسرش، حضرت علی (ع) برآمد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با اشاره به ابعاد سیاسی خطبه فدکیه، گفت: تشخیص حضرت زهرا (س) در این خطبه نسبت به دشمنان به قدری بالا است که به رضا و خشم خدا راضی است.

وی، با اشاره به نحوه تشخیص جبهه حق از باطل، ادامه داد: در جامعه فعلی ما دو نوع اسلام وجود دارد، به تعبیر امام امت، اسلام آمریکایی و دیگری اسلام ناب محمدی (ص) است.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه لازم نیست اسلام ناب فقط مربوط به شیعه باشد، گفت: به قول مقام معظم رهبری در اسلام ناب شیعه پیامبری هم دو نوع شیعه داریم، یکی شیعه انگلیسی و دیگری شیعه محمدی است.

وی، به بر افراشته شدن پرچم غدیر اشاره کرد و گفت: زهرای مرضیه (س) تنها کسی بود که توانست پرچم غدیر را در برابر دیگر پرچم‌ها تشخیص دهد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، جاهلیت دوم زمان پیامبر (ص) را خیلی بدتر از جاهلیت اول دانست و گفت: جاهلیت اول جبهه‌اش مشخص بود که ابوسفیان و ابوجهل ها هستند، ولی در جاهلیت دوم تشخیص افراد خیلی سخت بود، چرا که در جاهلیت اول، پیامبر با افرادی مواجه شد که سنگ پرست، کلوخ پرست و چوب پرست بودند.

وی ادامه داد: اگر یک منبری و یا یک مداح با خطا و انحراف منبرش بوی شرک بدهد و بخواهد اعتقاد، امید و نشاط مردم را برهم بزند، اگر بخواهی تذکر به انحرافاتش بدهی، برای تبرئه کردن خودش شروع به تأویل و دلیل آوردن می‌کند.

وی افزود: اگر به رئیس یک هیئت مذهبی کا گرفتار انحراف شده، بگویی کارت مناسب، در خور شأن و زیبنده عظمت اهل بیت (ع) نیست، با دلیل‌های بیهوده سعی می‌کند عمل خود را موجه جلوه دهد.

انتهای پیام./‏‬

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha