پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله شب زنده دار

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برای خدماتی و وظایف مهمی که بر دوش روحانیت است نمی‌توان آنها را کنار گذاشت و اگر این گونه شود انقلاب از آن هدف اصلی منحرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله مهدی شب زنده دار، در جمع طلاب مدرسه علمیه منصوریه، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت صدیقه کبری (س) اظهار کرد: همچنین ایام الله ۹ دی را پشت سر گذاشتیم که باید این ایام را گرامی بداریم.

وی در ادامه با اشاره به مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ محمد علی اراکی (ره)، افزود: مرحوم آیت الله اراکی (ره) در این کتاب بیان می‌کند که تحصیل دوام می‌خواهد به این معنا که اگر رشته تحصیلی دوام نداشته باشد معمولاً جرقه‌های علمی در ذهن زده نمی‌شود، از این رو برای خدماتی و وظایف مهمی که بر دوش روحانیت است نمی‌توان آنها را کنار گذاشت و اگر این گونه شود انقلاب از آن هدف اصلی منحرف خواهد شد؛ شاکله کارهای بنده رفتن به شورای نگهبان نبود؛ آیت الله والد فرمودند «کار شما کارهای حوزوی است».

عضو مجمع فقهای شورای نگهبان با تاکید بر اینکه کار روحانیت به آشنایی پیوسته با کتاب و علوم است، اظهار کرد: جدیت در کار و اینکه پیوسته دنبال فهم مطلب باشیم بسیار مهم است، همچنین علاقه مندی نیز به انسان کمک می‌کند؛ اگر انسان متعلق علاقه مندی را معنویت قرار دهد قطعاً تأثیر ویژه ای خواهد داشت، لذا نباید بگذاریم مزیت حوزه‌های علمیه تشیع که درخشندگی خاصی در علم داشته از بین برود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: طلاب برای حضور در درس پیش مطالعه و پس از درس هم مباحثه داشته باشند، چرا که در گذشته نیز اینگونه بوده و علما بارها تاکید کرده اند که که این دو تأثیر ویژه ای بر یادگیری علوم دارد.

وی خاطرنشان کرد: مگر می‌شود شخصی به فردی دیگر خدمت کند و آن فرد دوست نداشته باشد؛ قطعاً امام زمان (عج) طلاب و روحانیون را دوست دارد،

آیت الله شب زنده دار در پایان تصریح کرد: علی رغم مشکلات، مقام معظم رهبری راه را روشن می‌بینند؛ خداوند متعال قلب حضرت ولی عصر (عج) را از همه سربازان راهش خشنود بفرماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha