یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
پانته آ سیروس

حوزه / یک بازیگر گفت: در سریال «برف بی‌صدا می بارد» به مادران شهدا و رزمنده‌ها پرداخته می‌شود، هرچند هیچ کلام یا فیلمی نمی‌تواند عظمت آنها را به صورت کامل تصویر کند.

پانته‌آ سیروس، بازیگر سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با تاکید روی این نکته که باید از سینمای دفاع مقدس حمایت شود، بیان کرد: چرا کشوری که هشت سال جنگ را تجربه کرده، باید به لحاظ سخت‌افزار، امکان کافی را برای نشان دادن ایثار رزمنده‌هایش نداشته باشد؟ برای همین تاکیدم این است در این رابطه هر کمکی از دست مسئولان برای ارتقا سینمایی دفاع مقدس برمی‌آید انجام دهد. بگذارید مثالی از سینمای جهان بزنم. آمریکا بیشترین امکانات را در اختیار آثار جنگی خود قرار می‌دهد. برای نمونه درباره جنگ ویتنام فیلم‌های متعدد می‌سازد، اما چرا ما نباید بتوانیم تنها بعد از گذشت ۳۰ سال بانی کارهای خوبی در حوزه دفاع مقدس باشیم؟

وی درباره عظمت نقش مادران در جنگ گفت: ایثاری که مادران در جنگ انجام دادند قابل وصف نیست. مادرانی که بچه‌های خود را به میدان جنگ فرستادند و در انتظار بازگشت آنها صبر پیشه کردند. صبر این مادران بسیار عزیز و بزرگ است و هیچ کلام یا فیلمی نمی‌تواند آن را توصیف کند. نقش عمه گوهر در سریال «برف بی صدا می بارد» تلاش کرد به دور از کلیشه‌های رایج تصویری چنین مادرانی باشد.

این بازیگر گفت: مادر بزرگی با ایمان داشتم که برای ایفای نقش عمه گوهر از او الگو گرفتم. این کاراکتر، تلاش داشت زنی با صلابت را تصویر کند که برای باورها و اعتقاداتش از عزیزترین چیزهای خود گذشت. برای رسیدن به این نقش راهنمایی‌های پوریا آذربایجانی کارگردان فیلم هم کمک‌های بسیاری به من کرد.

این بازیگر ادامه داد: من پدرم ۶ ماه راننده آمبولانس در جبهه بود، بنابراین تا حدودی استرس افرادی که عزیزانشان در جبهه بوده را درک می‌کنم، البته وضعیت من قابل مقایسه با مادری که دو فرزندش در جبهه بوده نیست، چون مادرانی که بچه‌های خود را به جنگ فرستادند سلامت و عظمتی بزرگ داشتند.

سیروس در پایان تاکید کرد: وقتی از عظمت مادران شهدا یا رزمنده‌ها حرف می‌زنم باید از نقش همسران رزمندگان نیز یاد کنم چون آنها نیز با صبر و حمایت‌های خود باعث شدند رزمنده‌ها با خیال راحت عازم جبهه‌های جنگ شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha