جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دستاوردهای پژوهشی مدارس علمیه قم

حوزه / رئیس اداره فعالیت‌ها، مجامع و همایش‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران، یکی از راهبردهای پژوهشی را فراهم ساختن زیرساخت‌های پژوهش حرفه‌ای دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، مرتضی کرامتی در نشست مجازی بانوان طلبه یزدی که به همت معاون پژوهش حوزه خواهران یزد و مشارکت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، برگزار شد به تبیین راهبردهای فعالیت تشکل‌های پژوهشی پرداخت و رسالت حوزه‌های علمیه خواهران را تحقیق و پژوهش در موضوعات مختلف علمی در سطح جامعه و خانواده دانست.

وی، عناصر اصلی کار پژوهش را «وجود نیروی متخصص آشنا به پژوهشگری»، «کارگروهی و دارا بودن سعه‌صدر و حسن تعامل» و «رهبری و مدیریت پژوهش‌های گروهی» برشمرد.

رئیس اداره فعالیت‌ها، مجامع و همایش‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: یکی از راهبردهای پژوهشی فراهم ساختن زیرساخت‌های پژوهشی حرفه‌ای است.

توسعه پژوهش‌های گروهی

کرامتی با یادآوری توصیه رهبر معظم انقلاب نسبت به انجام کار گروهی، خاطرنشان کرد: در زمان قدیم علمایی مثل علامه مجلسی هم بحارالانوار را به صورت گروهی تألیف کردند که یکی از پژوهشگران این کتاب خواهر ایشان بود.

وی ادامه داد: برای پویا شدن گروه‌های پژوهشی لازم است برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشیم و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده فعالیت انجام شود.

رئیس اداره فعالیت‌ها، مجامع و همایش‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران، یکی از راهکارهای توسعه پژوهش‌های گروهی را ایجاد کانون‌های پاسخگویی به سوالات علمی دانست.

کرامتی با تأکید بر تولید محتوا، اظهار کرد: طلاب باید بتوانند محتوای جذاب، جدید و غنی هم برای امر پژوهش، هم در فضاهای مجازی مختلف تولید کنند و این کار نیاز به ایجاد انگیزه دارد تا طلبه با هدف و انگیزه علاقمند به انجام کار تحقیقی و پژوهشی شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha