پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی، گفت: در حال حاضر به دنبال شناسایی نیازهای پژوهشی با مدل نخبگانی هستیم؛ برای این کار از نظرات نخبگان و اساتید مختلف در هر رشته علمی بهره گرفته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و اولویت‌های پژوهشی جامعه و نظام با موضوع «دانش فلسفه، مسائل و اولویت‌های نظام اسلامی» که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و از سوی معاونت پژوهش حوزه برگزار شد، گفت: هدف گذاری دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های حوزوی بر این بوده که پژوهش‌ها را به سمت نیازهای حوزه، جامعه و نظام اسلامی سوق دهد.

وی افزود: آن زمان که گفتمان سازی تمرکز بر نیازها ایجاد شود، افراد مختلف در نهادهای گوناگون می‌توانند اثرگذاری در این راستا داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰ رشته علمی مورد نیازسنجی و عقد قراردادهای حمایتی قرار گرفته است.

وی، نظام نیاز را چیزی غیر از نظام علم دانست و گفت: باید دید در عصر حاضر در هرکدام از رشته‌های علمی نیاز جامعه کدام موضوع آنها است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال شناسایی نیازهای پژوهشی با مدل نخبگانی هستیم؛ برای این کار از نظرات نخبگان و اساتید مختلف در هر رشته علمی بهره گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه ما می‌توانیم پروژه‌ای را در موضوع مناسبات فلسفه اسلامی و فلسفه غرب طراحی کنیم افزود: در صورت اعلام آمادگی گروه‌های تحقیقاتی می‌توان به تشابهات و مغایرت‌های بین این دو مکتب فلسفی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی بیان داشت: عملیاتی سازی ایده‌های فلسفی بیش از هرکسی بر عهده خود اساتید و پژوهشگران این عرصه است؛ آنان باید اجرایی شدن ایده‌های خود را از ما مسئولین مطالبه نمایند.

وی گفت: به دنبال ایجاد سازوکاری برای راهیابی آثار برتر جشنواره‌های علامه حلی و کتاب سال حوزه به دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha