جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی

حوزه/ باید مفاد بیانیه گام دوم انقلاب تبدیل به الگوی عملی شود تا بتواند بخش‌های مختلف جامعه و ساحت‌های مختلف زندگی را به حرکت در بیاورد و به سعادت برساند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در حاشیه برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: امروز شاهد برگزاری دوازدهمین اجلاسیه با علما و بلاد هستیم. این اجلاسیه به لحاظ موضوع و محتوا بسیار مهم است.

این استاد حوزه افزود: شخصیت‌هایی در این اجلاسیه به صورت مختلف شرکت داشته و در کمیسیون‌ها حضور داشتند، جای تقدیر دارد.

وی بیان داشت: اما مهم‌تر، عنوان اجلاسیه است که به موضوع رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق و دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی پرداخته است و این خود نکته اساسی در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و این مسئله از همین الان رسالت حوزه را در مورد چهل سال دوم انقلاب بسیار سنگین‌تر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی، گفت: حوزه باید برای اموری که تحت توجه حوزه‌های علمیه مانند مباحث دین داری مردم و سبک زندگی مردم است، حساس باشد.

این استاد حوزه افزود: در بحث تولید علم، فکر و عمل میدانی به صورت جدی پیش بگیرند و از همه مهم‌تر مجامع علمیه به صورت تخصصی فعال شوند. یعنی زمانی بود که تشیع را به عنوان مذهب و مکتب تنها می‌شناختند ولی الان به عنوان مذهبی که در اجتماع و جهان تأثیر گذار می‌شناسند.

وی بیان داشت: این بزرگی این مکتب را نشان می‌دهد. از سوی دیگر حوزه علمیه و اتفاقات آن مورد توجه رسانه‌ها و مراکز جهانی و دشمنان قرار گرفته و رصد می‌شود. لذا رسالت حوزه بسیار بزرگ است. این مسئله در منویات رهبر انقلاب مورد تأکید واقع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: جریانی که باید در جامعه حاکم باشد جریان دین است. باید بحث امید، عدالت و… بر اساس موازین دینی ارائه شود و اگر این کار صورت بگیرد، حوزه توانسته به رسالت خود بپردازد.

این استاد حوزه افزود: عنوان اجلاسیه به رسالت حوزه می‌پردازد و کمیسیون‌ها هم سمت و سوی بیانیه گام دوم را داشته است.

وی بیان داشت: باید سعی کرد این مباحث مطرح شده در کمیسیون‌ها را به عنوان الگوی کارآمد ارائه داد. این کار بسیار ارزشمند خواهد بود. مبانی، مبدا و افق و مسیر گام دوم انقلاب مشخص است و اصولی که ما را به منتهی رهنمود می‌کند هم مشخص است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: ما باید دنبال تحقق مفاد بیانیه باشیم. این بیانیه بسیار عمیق است و می‌تواند جامعه را به سعادت برساند. اما باید این مفاد تبدیل به الگوی عملی شود تا بتواند بخش‌های مختلف جامعه و ساحت‌های مختلف زندگی را به حرکت در بیاورد و به سعادت برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha