پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آيت الله مهدوي

آیت الله مهدوی گفت: ایمان یقینی، ایمانی استثنائی است و کسی که به آن رسیده باشد از یاران امام زمان(عج) خواهد بود، این نوع از ایمان، از صفات ائمه اطهار(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، صبح امروز در حاشیه درس خارج فقه خود با توجه به نزدیکی ایام به ولادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه گذشته، به تشریح ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پرداخت و گفت: ما طلبه‌ها به گوهر ایمان در حد یقین نیاز داریم؛ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و حضرت فاطمه و ائمه اطهار علیهم السلام تمام وجودشان یقین دائمی است.

وی افزود: یاران ائمه اطهار (ع) نیز هرچه در این صفت قوی‌تر باشند به آنان نزدیک تر هستند.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: ایمان یقینی ایمانی استثنایی است و کسی که به آن رسیده باشد از یاران امام زمان (عج) خواهد بود.

وی وجود انسان‌ها را زمانی دارای ارزش دانست که خدا را باور کرده و ایمان یقینی برسند.

استاد سطح عالی حوزه با اشاره به شأن و منزلت والای شهیدانی همچون شهید سلیمانی، تصریح کرد: سرمایه اصلی ما طلبه‌ها ایمان به خداست و آمادگی برای شهادت و خدمت، زمانی محقق می‌شود که این سرمایه حاصل شود.

وی با اشاره به منشأ افعال و رفتارهای علمای بزرگی همچون مرحوم آیت الله بهجت (ره)، افزود: این رفتارها نشأت گرفته از گوهر ایمان بوده که در حد یقین در وجود این بزرگان رشد داشته است.

آیت الله مهدوی بیان کرد: وجود ما طلبه‌ها اگر پاکیزه باشد، نور خدا را درک و حفظ می‌کند و نور ولایت را به دوستان نیز منتقل خواهد کرد.

وی گفت: وجود حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها آنچنان پاک و شفاف می‌باشد که هم حافظ نور بوده و هم نور ولایت را به منتقل کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha