جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ناصری

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: شهدا با غیرت دینی خود از نظام، انقلاب، ولایت و کشور دفاع کردند و این غیرت باید در نسل امروز نیز احیا و تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل اظهار داشت: در وصیت نامه اکثر شهدا به اینکه همراه امام و ولایت و اسلام باشید، توصیه شده است و این توصیه اکثر شهداست.

وی عنوان کرد: نماز نیز یکی از توصیه‌های شهدا در وصایای آنهاست ضمن اینکه توصیه‌های عملی هم دارند و آن اینکه ما تکلیف خود را انجام دادیم و دین خدا و ولی خدا را یاری کردیم و اجازه ندادیم دشمن دین و مقدسات ما را خدشه دار و کشور ما را اشغال کند.

آیت الله ناصری ادامه داد: پیام شهدا این است که ما رفتیم به وظایف خود عمل کردیم اما حفظ و نگهداری انقلاب، همراهی انقلاب و ولایت وظیفه شماست.

امام جمعه یزد تاکید کرد: وظیفه ما نیز امروز سنگین است و خانواده شهدا نیز وظیفه‌ای سنگین‌تر بر عهده دارند و باید در برنامه و رفتار و کردار خود، شخصیت و عظمت شهید و ارزش‌هایی که شهید دنبال کرده را حفظ کنند.

وی عنوان کرد: امروز دشمن به دنبال تخریب و وارونه نشان دادن خدمات انقلاب است اما خانواده شهدا و مسئولان و عموم مردم موظفند از این ارزش‌ها دفاع کنند زیرا جوانان ما با غیرت دینی خود از آرمان‌های انقلاب، ولایت، دین و انقلاب دفاع کردند و امروز نباید اجازه دهیم این ارزش‌ها پایمال شود.

آیت الله ناصری ادامه داد: پدران و مادران امروز باید با تربیت صحیح فرزندان خود و اخلاق مدار و ارزش‌مدار تربیت کردن آنها، نسلی را تربیت کنند که جایگزین شهدای شوند و راه آنها را ادامه دهند و این مهم باید در خانواده شهدا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه یزد عنوان کرد: تربیت اسلامی و دینی سرلوحه تربیت فرزندان این نسل باشد و باید غیرت دینی این نسل نیز تقویت شود زیرا شهدا تلاش کردند و جان خود را فدا کردند و امروز کمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، تربیت نسلی است که ادامه دهنده راه آنها باشند و اگر هر کدام از ما کوتاهی کنیم، باید پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: مسئولان نیز وصیت نامه شهدا را مدنظر خود قرار داده و هر اقدامی می‌خواهند انجام دهند، این موضوع را مدنظر داشته باشند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز باید برنامه‌های فرهنگی بسیاری داشته باشد و شرایطی فراهم کند که روح ایثار و فداکاری و ولایتمداری شهدا در جامعه به ویژه در نسل شهدا باقی بماند تا نسلی با غیرت دینی قوی داشته باشیم.

در این مراسم از جمعی از مادران و همسران شهدای استان یزد تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha