جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام رضا نوروزی

حوزه/ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم، تبیین آثار و برکات دینداری برای مردم و نسل جوان را پیش نیاز تقویت غیرت دینی در جامعه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم با ایشان به خصوص در رابطه با اهمیت و ضرورت حفظ و تقویت غیرت دینی در کشور اظهار داشت: غیرت زمانی مطرح می‌شود که انسان عُلقه و وابستگی به یک مسأله‌ای داشته باشد، کما اینکه در عرصه‌های مختلف زندگی به میزانی که فرد همچون مباحث مالی، علقه ای به امری داشته باشیم به آن غیرت می‌ورزد و آن موضوع برایش حساسیت برانگیز است.

وی افزود: در عرصه دین نیز حقیقتاً اگر علقه و وابستگی وجود باشد این مسأله باعث می‌شود که فرد غیور باشد و لذا دین در ساحت‌ها و عرصه‌های مختلف فردی و خانوادگی و اجتماعی باید برای ما اهمیت لازم را داشته باشد تا نسبت به آن غیرتمند باشیم.

وی همچنین با تأکید بر اینکه رشد و تعالی و سعادت انسان در سایه دین مداری و عمل به آموزه‌های ناب دینی محقق می‌شود، گفت: همان طور که اشاره شد این عُلقه و وابستگی جدی به دین و امور دینی باعث تقویت غیرت دینی می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه قم ادامه داد: برای اینکه غیرت دینی روز به روز در جامعه بیشتر شود، اولین قدم این است که آثار و برکات دینداری در زندگی و در مسیر کسب سعادت دنیوی و اُخروی را به شکل دقیق و عمیق تبیین کنیم.

وی همچنین افزود: بر این اساس هر چه این تبیین بهتر صورت گیرد، علقه و ارتباط به دین بیشتر می‌شود و به تبع آن، غیرت در حفظ دین و حراست از ارزش‌های الهی و اسلامی تقویت می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha