جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع و معارفه مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان

در مراسمی با تقدیر از تلاش‌های حجت الاسلام رحمت الله اروجی، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام مهدی فوقی به عنوان مدیر کل جدید معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه اصفهان، در مراسمی با حضور آیت الله طباطبایی نژاد، با تقدیر از تلاش‌های حجت الاسلام رحمت الله اروجی، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام مهدی فوقی به عنوان مدیر کل جدید معرفی شد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در این مراسم، با بیان اینکه رهبری فرمودند «امروزه، تبلیغ دین در واقع مبارزه با دشمن است و مداحان هم باید احکام دین را تبیین کنند،» اظهار کرد: دنیای کفر تمام سعی خود را می‌کند که دین را تحریف و مسئله‌ای را به غلط بیان کند.

وی در ادامه با اشاره به آیه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا» تصریح کرد: در این آیه خدا می‌فرماید ((این سنّت خداست در حق) آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند و خدا برای حساب به تنهایی کفایت می‌کند.

عضو خبرگان رهبری افزود: کار تبلیغ بسیار عظیم است و همه انبیا و اولیا برای تبلیغ دین و هوشیار کردن انسان‌ها در مقابل فریب شیطان، به رسالت رسیده‌اند.

امام جمعه اصفهان در ادامه به حدیثی از امام رضا (ع) در مورد تبلیغ اشاره کرد و گفت: امام رضا فرمود: «رحم الله عبدا احیا امرنا» رحمت خدا بر کسی که امر ما را زنده می‌کند؛ از امام پرسیدند چگونه امر شما را احیا می‌کنند؟ فرمود کسانی که علم و دین و دستورات ما را یاد می‌گیرند و آنچه یاد گرفته‌اند به مردم یاد می‌دهند، احیا کنندگان هستند.

وی بیان کرد: بدون همراهی مردم از نظر مادی و معنوی، تبلیغ به درستی پیش نمی‌رود، در حقیقت تبلیغ مبلغ با فهم مستمع رابطه مستقیم دارد.

آیت الله طباطبایی نژاد از تبلیغ حضرت نوح به عنوان پیامبر اولوالعزم یاد کرد و افزود: حضرت نوح ۹۵۰ سال تبلیغ کرد، ولی چون مردم با او همراهی نکردند؛ تعداد کمی را توانست جذب دین کند.

وی خاطر نشان کرد: هر چه علم و فهم بشر بیشتر شود؛ کار مبلغ بیشتر می‌شود به عنوان مثال پیامبر گرامی در مدت ده سال توانست در حجت الوداع صد و بیست هزار نفر نیروی جنگی همراه داشته باشد ولی زمان امام خمینی (ره) نیز امام راحل از همه پیامبران الهی؛ بیشتر فدایی داشت چون مستمع هوشیار و فهمیده‌تر شده بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: اگر رهبری بر امر جهاد تبیینی تاکید دارند به این جهت است که اگر فهم مردم بالا رود جهان آماده ظهور حضرت مهدی (عج) می‌شود، اما تا زمانی که فهم و عقل مردم بالا نرود، امام زمان ظهور نخواهد کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم مبلغ کار خود را به درستی انجام دهد، باید زمینه را برای تبلیغ آنها آماده کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان اظهار داشت: ان شاءالله دست به دست هم دهیم و آن گام دومی که مقام معظم رهبری می‌فرماید را برداریم و در گام سوم برای همه جهان الگو شویم و شرایط را برای ظهور حضرت ولی عصر فراهم کنیم.

اروجی: کار تبلیغی نیازمند توجه بودجه‌ای بیشتر است

حجت الاسلام رحمت الله اروجی هم با اشاره به کلیپی که از عملکرد او در بلیغات اسلامی استان از آذر ماه سال ۹۴ تا پایان دی سال جاری در مراسم پخش شد، اظهار داشت: اقدامات مثبتی که اتفاق افتاده است، نتیجه مشورت و همدلی مردم و مسئولین در استان است.

وی ادامه داد: سال ۹۴ که در این مسئولیت قرار گرفتم، به دیدار بزرگان شهر رفتم و همه آنها یک جمله مشترک داشتند که در خدمت گزاری و انجام وظیفه برای شما دعا و کمک می‌کنیم.

وی در ادامه از حسن اعتماد ریاست سابق سازمان تبلیغات اسلامی کشور حجت‌الاسلام خاموشی و حجت الاسلام قمی که دارای نگاه ویژه ای بودند تشکر کرد و افزود: حضور حجت‌الاسلام قمی در این سازمان منشأ تحولات ویژه ای شد.

حجت الاسلام اروجی اذعان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد انقلابی، ولایی و دینی با عرصه گسترده خدمتی که به آن واگذار شده و همه از آن متوقع هستند، آنچنان‌که شایسته است، از نظر اعتبارات و از منظر سخت افزاری مورد توجه نیست.

وی افزود: کار تبلیغی در شرایط ویژه امروزی و علی رغم همه فشارها و توطئه‌ها نیازمند توجه بودجه‌ای بیشتر است.

فوقی: هویت روحانیت در خدمت به مردم است

حجت الاسلام مهدی فوقی هم در این مراسم با اشاره به آیه «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی» اظهار داشت: سازمان تبلیغات می‌تواند حلقه وصل بین هیئات‌ها، مؤمنین و دوستداران اهل‌بیت (ع) باشد.

وی افزود: امروز روز تکریم از حجت‌الاسلام اوجی است که بسیار در خدمت به مردم زحمت کشید و آرامش را در این عرصه برقرار کرد و این آرامش جز با تمسک به اهل‌بیت برقرار نخواهد شد.

حجت‌الاسلام فوقی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که فرمود: «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» اظهار کرد: هویت روحانیت در خدمت به مردم است و مردم از ما انتظار خدمت دارند.

وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر جهاد تبیین، افزود: جهاد تبیین یعنی از آنچه کرده‌ایم تبیین کنیم؛ جهاد تبیین در مقابل تحریفی است که دشمنان از انقلاب و اسلام دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha