شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست علمی مهارتی

حوزه/ نشست علمی مهارتی "هنر و حوزه" با حضور استاد ناصر طاوسی در رشته خوشنویسی اسلامی در سالن همایش مدرسه مبارکه معصومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست علمی مهارتی هنر و حوزه با حضور استاد ناصر طاوسی در رشته خوشنویسی اسلامی در سالن همایش مدرسه مبارکه معصومیه برگزار شد.

در این جلسه که به همت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه برگزار گردید، به تبیین خطوط اسلامی و علت گرایش به خوشنویسی اشاره شد و به شیوه مهارتی انواع و اقسام خطوط برای طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه توسط استاد ناصر طاوسی پرداخته شد.

استاد ناصر طاوسی در این جلسه به سیر تاریخی زیبانویسی اشاره کرد و به علت ابداعات جدید، علت نامگذاری خطوط و تاریخ پیدایش آنها پرداخت.

لازم به ذکر است: استاد ناصر طاوسی متولد ۱۳۴۹ در نجف اشرف، ساکن قم و دارای مدرک درجه یک هنری (دکتری) است و در خطوط نسخ ایرانی، ثلث عثمانی، ثلث ایرانی، محقّق و ریحان تبحّر دارد و صاحب نگرشی نو در خطوط نسخ، رقاع و توقیع است.

گفتنی است: معاونت تبلیغ حوزه هر ماه سلسله نشست‌های علمی مهارتی در یکی از رشته‌های مختلف هنری را در سالن همایش‌های مدرسه معصومیه برگزار خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha