شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا خدایی

حوزه / امام جمعه بانه گفت: بیش از ۴ دهه است که ایران اسلامی به عنوان احیا کننده «وحدت» در جهان اسلام شناخته می‌شود و در این مسیر هزینه‌های بسیاری را متحمل شده است، ولی همچنان برای تحقق این مهم در مسیرش استوار می‌باشد.

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظها داشت: یکی از مهمترین و اصلی ترین اصول بنیادی اسلام، گسترش عدالت و وحدت در جامعه است.

امام جمعه بانه ادامه داد: با توجه به نگاه تخصصی اسلام به این دو مقوله باید امروز هم بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از همچنان باید حرکت ما در این دو مسیر و راه استوار باشد، زیرا تحقق این دو در جهان اسلام بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را از بین می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه عدالت و وحدت به نوعی لازم و ملزوم همدیگر هستند، عنوان کرد: زمانی که عدالت به معنای واقعی کلمه در جامعه اسلامی جاری باشد، در کنار آن وحدت نیز شکل می‌گیرد و نیز عدالت با ارتقا وحدت محقق می‌شود، بنابراین این دو اصل را نمی‌توان از هم جدا دید.

ماموستا خدایی با انتقاد از سخنان تفرقه افکنانه برخی از علما و روحانیون جهان اسلام، عنوان کرد: برخلاف سخنان نسنجیده برخی از عالمان و روحانیون دینی در بحث قضیه وحدت، باید گفت که پایه و اساس اسلام بر این رکن شکل گرفته است و در آیه آیه قرآن کریم این مهم به عینه دیده می‌شود.

امام جمعه بانه تصریح کرد: هر کسی که در جهان اسلام به دنبال کمرنگ کردن تفرقه باشد، بی شک اعتقادی هم به عدالت ندارد و اگر این دو در بین مسلمین رنگ ببازند باید اسلام آمریکایی یا اسلام تکفیری را داشته باشیم که متأسفانه امروزه شاهد این دو مقوله در بین مسلمین هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش دشمنان بر این است که وحدت مسلمین از هم گسیخته شود، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره وجوب و اهمیت وحدت مسلمین می‌فرمایند: «هر ملتی که متحد باشد، هر ملتی که میان خود تنازع و جدالِ ویرانگر نداشته باشد، مقابل همه دشمنی‌ها شکست ناپذیر خواهد شد»، این کلام رهبری نشان می‌دهد که نبود وحدت می‌تواند برای جهان اسلام هزینه‌های سنگین و جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

ماموستا خدایی، وحدت زدایی در بین مسلمین را از برنامه‌های بلندمدت استعمار دانست و بیان کرد: ظهور قدرت واقعی جهان اسلام می‌تواند بسیاری از منافع استکبار و استعمار جهانی را با چالش بکشاند، از این رو تمام دستگاه‌های تبلیغاتی و فرهنگی دشمنان به دنبال این هستند که تقریبی در جهان اسلام روی ندهد تا راحت تر بتوانند ثروت‌های خدادادی این کشورها را به یغما ببرند.

امام جمعه بانه در پایان با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی پیش قراول وحدت و تقریب در جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: بیش از ۴ دهه است که ایران اسلامی به عنوان احیا کننده «وحدت» در جهان اسلام شناخته می‌شود و در این مسیر هزینه‌های بسیاری را متحمل شده است، ولی همچنان برای تحقق این مهم در مسیرش استوار می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha