چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کد خبر: 1004818
۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
عبداله قدرتی

حوزه/ مسئول اداره پذیرش حوزه علمیه خراسان شرایط نام نویسی در این حوزه را برای ورود متقاضیان تشریح کرد.

حجت الاسلام عبداله قدرتی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد، درباره شرایط پذیرش سال ۱۴۰۱ حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: متقاضیان ورود به حوزه علمیه خراسان می‌بایست التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه فقیه را داشته و از صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی برخوردار باشند.

داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت و توانایی جسمی و سلامت روانی دو نکته دیگر بود که حجت الاسلام قدرتی به آن اشاره و ابراز کرد: شرایط ویژه متقاضیان نیز نداشتن منع قانونی از نظر خدمت نظام وظیفه عمومی برای برادران و رضایت والدین یا همسر جهت تحصیل در حوزه علمیه برای خواهران می‌باشد، عدم اشتغال به کار یا تحصیل همزمان نیز برای متقاضیان الزامی است.

وی به دو گزینه داشتن انگیزه قوی برای فراگیری علوم دینی و تعهد تحصیل تمام وقت در حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و درباره چگونگی نام نویسی گفت: ثبت نام پذیرش این حوزه از ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ آغاز و تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و آزمون نیز روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ خواهد بود.

مسئول اداره پذیرش حوزه علمیه خراسان ادامه داد: حداقل مدرک، داشتن پایه نهم و شرط معدل برای پایه نهم حداقل ۱۵ و برای مدارک دیپلم، کاردانی و بالاتر، نمره ۱۴ می‌باشد.

وی با یادآوری این نکته که متقاضیان می‌بایست در آزمون کتبی شرکت کنند، افزود: متقاضیان دارای پایه نهم (دوره اول متوسطه) با حداقل معدل ۱۹، دیپلم، کاردانی و بالاتر با حداقل معدل ۱۸، حافظان کل قرآن کریم، نفرات برتر المپیادهای علمی‌کشوری، قبول‌شدگان در کنکور سراسری در صورتی که رتبه قبولی آنان دو رقمی باشد و بیش از دو سال از تاریخ قبولی ایشان در کنکور سپری نشده باشد، از آزمون کتبی معاف هستند.

حجت الاسلام قدرتی اظهار کرد: فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان (۲۵ درصد به بالا)، حافظان حداقل یک چهارم قرآن یا نهج‌البلاغه، داوطلبان مناطق محروم و اعضا فعال بسیج با احراز شرایط ثبت نام از اولویت پذیرش برخوردار خواهند بود.

مسئول اداره پذیرش حوزه علمیه خراسان به منابع آزمون در مقاطع پایه نهم، دیپلم، کاردان و بالاتر اشاره کرد و گفت: منابع مقطع پایه نهم، عبارتند از: قرآن، پیام‌های آسمانی، عربی، فارسی، مطالعات اجتماعی، تاریخ و ریاضی می‌باشد.

وی منابع مقطع دیپلم را شامل: دین و زندگی، عربی، ادبیات فارسی پایه یازدهم و دوازدهم و تاریخ معاصر پایه یازدهم عنوان کرد و یادآور شد: متقاضیان مقطع کاردانی و بالاتر نیز می‌بایست کتاب انسان کامل، منشور روحانیت و کتاب طلبه و راه رسم طلبگی را مطالعه و در آزمون کتبی شرکت کنند.

حجت الاسلام قدرتی به شرایط اختصاصی سنی و نظام وظیفه برای برادران اشاره و اظهار کرد: قبولی حداقل پایه نهم دوره اول متوسطه با حداکثر سن ١٧ سال (متولدین ۱۳۸۴) یکی از شرایط است که البته سنوات تحصیلی بالاتر از پایه نهم و مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: متولدین قبل از سال ١٣٨۳ با توجه به شرط سنی یادشده، باید یکی از شرایط نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه (معافیت تحصیلی)، معافیت دائم و یا کارت پایان خدمت را دارا باشند.

مسئول اداره پذیرش حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: پذیرش قطعی پس از موفقیت در آزمون کتبی، مصاحبه، کسب نمره قبولی در امتحانات دوره تثبیتی، سلامت روحی و روانی در پایش سلامت و بررسی وضعیت عمومی خواهد بود.

وی همچنین به شرایط اختصاصی برای خواهران متقاضی ورود به حوزه علمیه خراسان اشاره و ابراز کرد: قبولی حداقل پایه نهم دوره اول متوسطه با حداکثر سن ٢٥ سال (متولدین ١٣٧۶) و با نظر به اینکه سنوات تحصیلی بالاتر از پایه نهم به حداکثر سن اضافه می‌شود، یکی از این شرایط است و البته برای خواهران متأهل، دو سال به شرط حداکثر سن اضافه می‌شود.

انتهای پیام/‏۳۱۳/‏۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه حسینی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    لطفا شرط سنی و معدل راهم کمی پایین بیاورید ما که علاقه به طلبگی داریم هم بتوانیم شرکت کنیم