یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خدری

حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به همراه معاونان خود با خانواده روحانی شهید حسن وردیانی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر صبح امروز به همراه معاونان خود با خانواده روحانی شهید حسن وردیانی دیدار کرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در این دیدار با بیان اینکه اگر این خون با برکت شهدا نبود این انقلاب زنده نمی‌ماند، گفت: خانواده شهدا به مانند مشعلی هستند که همیشه روشن می‌باشند و اگر یاد و خاطره شهدا گرامی داشته نشود به معنای گم کردن راه است.

حجت الاسلام خدری اظهار کرد: شهدا علاوه بر آن مقام معنوی که خداوند به آنها داده در استمرار و حرکت انقلاب اسلامی در زمان کنونی هم مؤثر بودند و یاد آنها برای استقلال کشور مؤثر است.

مدیر و معاونان حوزه علمیه بوشهر با خانواده روحانی شهید وردیانی دیدار کردند

زندگینامه شهید حسن وردیانی

شهید حسن وردیانی سال ۱۳۴۶ شمسی در بوشهر در خانواده متدین و مستضعف دیده به جهان گشود و تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان در مدرسه سعادت بوشهر ادامه داد. وی در کودکی با از دست دادن پدر، محرومیت‌ها و فقر را چشید و خورشید معرفت و چراغ علم و دانش را روشن کرد و پس از دوره راهنمایی و شروع دوره دبیرستان به منظور کسب علم و معرفت اسلامی تحصیلات حوزوی و علوم اسلامی را آغاز نمود.

سال ۱۳۵۷ که انقلاب اسلامی به رهبری امام امت به اوج خود رسیده بود، با دوران نوجوانی حسن مصادف شده بود. با این که ده یازده سال بیشتر نداشت در تمام راهپیمایی‌ها توزیع و پخش پیام‌ها و سخنرانی‌های امام (ره)، فعالیت‌های انقلابی و جلسات جمعیت فداییان اسلام (شاخه بوشهر) شرکت نمود و در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی عاشقانه می‌کوشید.

از دفاع مقدس تا شهادت

با شروع جنگ تحمیلی همراه با دیگر هم‌رزمان خود سنگر مقاومت و ایثار را مردانه پاسداشت و در جنگ‌های نامنظم دوش به دوش شهید مجید بشکوه با متجاوزان بعثی عراق به نبرد پرداخت. شهید در عملیات‌های متعددی عاشقانه حضور یافت و بارها در تحمل این راه پر مشقت و پاسداری از کیان شرع مقدس مجروح گردید.

سرانجام پس از حماسه آفرینی در عملیات فتح المبین، رمضان و بدر در عملیات پیروزمندانه کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نائل گردید و به سوی معشوق واقعی پرواز کرد و به خیل عاشقان شاهد پیوست.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha