سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مديريت حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: هدف حوزه های علمیه خواهران، رسیدن به مرجعیت علمی در مباحث خانواده، بانوان و تربیت فرزند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم فاطمه متولیان در جلسه‌ای با رئیس امور پژوهشی و برنامه‌ریزی و بودجه استانداری مازندران، اظهار کرد: استان مازندران در فضای آکادمیک و حوزوی افتخارات زیادی را در پژوهش دارا است، در حوزه علمیه خواهران مازندران، در ابعاد مختلف پژوهشی افتخارات زیادی توسط مدیران، معاونین، اساتید و طلاب کسب شده، حوزه علمیه این استان در امر پژوهش جز ۱۲ استان فاخر می‌باشد اما در زمینه پژوهش و توسعه علم هرچقدر اهتمام داشته باشیم باز هم حد یقف ندارد، چون حوزه‌های علمیه خواهران نوپا است و راه زیادی را برای اعتلای علم و دانش در سطح ملی و بین‌المللی پیش رو دارد.

وی ادامه داد: هدف از برپایی حوزه‌های علمیه خواهران، رسیدن به مرجعیت علمی در مباحث خانواده، بانوان و تربیت فرزند است که بر اساس آموزه‌های اسلامی انجام می‌شود.

متولیان خاطر نشان کرد: امید داریم شاهد استمرار همکاری شما با حوزه علمیه باشیم، هر چقدر سطح علمی حوزه‌ها افزایش پیدا کند رتبه علمی کشور بیشتر خواهد شد و ما توان بیشتری در پاسخگویی به این ۳ مؤلفه خواهیم داشت.

هادی معارفی، رئیس اداره ارتباطات و تعاملات حوزه‌های خواهران هم در این جلسه بیان کرد: حوزه علمیه خواهران یک مأموریت معنوی دارد و آن رسیدگی به حوزه زن و خانواده است، این حوزه یک نهاد مستقل از برادران می‌باشد و با ربع قرن تجربه در ۲۸ استان فعالیت دارد و به دنبال مرجعیت در حوزه بانوان، خانواده و تربیت فرزند است.

وی ادامه داد: خیلی‌ها کارکرد حوزه را فقط فرهنگی می‌دانند، اما با تولید مقالات Isc , Isi و حضور در کرسی‌ها رویکرد فرهنگی خودمان را حفظ و رویکرد علمی خود را افزایش دادیم و در حال پیشرفت هستیم.

معارفی اظهار کرد: در این استان شبکه پژوهشگران بسیار مستعد عمل کردند و نیاز است که روشمندی و استاندارد سازی اتفاق بیفتد و به دنبال مسائل بومی باشیم، اگر حوزه علمیه خواهران وارد مسائل اجتماعی می‌شد، این مسئله در جامعه خود را به خوبی نشان می‌داد، اما از ظرفیت خواهران استفاده نشده و همچنین می‌تواند در بسیاری از مسائل به صورت پیشگیرانه عمل کند، امیدواریم که بتوانیم تقابل خوبی بین برنامه و بودجه و پژوهشگران به وجود بیاوریم.

سید مهدی حسینی، رئیس اداره نشریات حوزه‌های خواهران نیز خاطر نشان کرد: نشریات علمی پژوهشی و تخصصی، بخش نوپایی است و از طرفی ظرفیت خوبی بین پژوهشگران خواهر وجود دارد که این پژوهش‌ها به صورت تصاعدی اتفاق می‌افتد، بخصوص در استان مازندران که یکی از کارهای فاخر، خروجی‌های پژوهشی در قالب مجلات است.

وی اظهار کرد: در حوزه علمیه خواهران مازندران، زیرساخت ۱۰ نشریه که متشکل از ۳ نشریه علمی پژوهشی و ۷ نشریه تخصصی برنامه‌ریزی شده و ارکان آن چیده شده است و در بخشی از آن از ظرفیت حوزه علمیه خواهران و در بخشی از ظرفیت دانشگاه‌های مازندران استفاده شده که تعامل بسیار خوبی است و قرار نیست که این علوم در پستوها بماند بلکه از این ابزار نوین هم برای تولید نشریات و هم برای نمایه سازی آنها استفاده شده است.

قاسمی رئیس امور پژوهشی و برنامه‌ریزی و بودجه استانداری مازندران نیز در این جلسه بیان کرد: تفکرات دینی از مسائلی است که نسل جدید با آن درگیر است و حوزه علمیه باید بتواند این چالش بین نسل قدیم و جدید را پاسخگو باشد و ۳ مؤلفه بانوان، خانواده و تربیت فرزند، در آینده در جامعه گریبان گیر ما خواهد بود و اگر به آنها پرداخته نشود، نظام هزینه زیادی بابت این موضوع باید پرداخت کند.

وی اظهار کرد: امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر کار علمی فرهنگی در کشور جدی گرفته می‌شد، ما امروز چالش‌های موجود در جامعه را نداشتیم، دشمن در حوزه نظری بسیار خوب وارد شده و ما از آن غافل ماندیم، اما می‌توانیم از ظرفیت حوزه خواهران استفاده کنیم.

انتهای پیام

انتهای پیام ۳۱۳/‏۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha