شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عالی به وجود ارزشمند امام زاده علی بن باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان اشاره کرد و گفت: این امامزاده از جمله کسانی بود که علاوه بر زمان حیات، بعد از شهادت نیز در رشد شیعه اثر گذاربود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی، شامگاه شنبه در شب شهادت سلطان علی بن باقر (ع) در مراسم عزاداری مردم فین در مشهد اردهال کاشان، گفت: انسان نسبت به اموری که مقدس است و ارتباط خاصی با خدا دارد باید احترام بگذارد.

وی، با بیان اینکه مقدسات در عالم مادی غرب چیز مفهومی نیست، ادامه داد: در فرهنگ غرب و مادی گرایی برای مقدسات ارزش قائل نیستند، اما افراد مؤمن در فرهنگ الهی برای مقدسات احترام زیادی قائل می‌شوند.

این سخنران مذهبی، به نقش اساسی امام زادگان در رشد شیعه در ایران و جهان اشاره کرد و گفت: بیش از ۸ هزار امام زاده مدفون در ایران مأموریت و رسالت تاریخی خودشان را در ترویج فرهنگ دینی به خوبی انجام دادند.

وی، امام زادگان را کانون تبلیغ فرهنگ دینی و توسل به اهل بیت (ع) دانست و اظهار کرد: عده‌ای از امام زادگان در زمان حیات و عده‌ای دیگر بعد از شهادتشان منشأ اثر و گسترش تشییع شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی، امام زادگان را سفره رحمت الهی دانست و با بیان اینکه خیلی از گشایش‌ها به دست آنها انجام می‌شود، افزود: بعضی از امام زادگان علاوه بر بعد از شهادتشان، در زمان حیاتشان نیز در رشد تشیع اثر گذار بودند.

سخنران مذهبی، به تربیت شاگردان عالم، دین شناس، با تقوا و مجتهد برای تبلیغ دین در کشورهای اسلامی در زمان امام باقر (ع) اشاره کرد و گفت: اینگونه امامزادگان به عنوان وکلای امامان معصوم به تبیین مسائل دینی و فرهنگی در سراسر جهان مشغول بودند.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، به وجود ارزشمند امام زاده علی بن باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان اشاره کرد و ادامه داد: این امامزاده از جمله کسانی بود که علاوه بر زمان حیات، بعد از شهادتش نیز در رشد شیعه اثر گذار بود.

وی، فرزند بلافصل امام محمد باقر (ع)، عالم، دین شناس و با تقوا بودن را از ویژه گی های بارز علی بن باقر (ع) دانست و افزود: بنی عباس به خاطر جلوگیری از تبلیغ و گسترش وسیع فرهنگ تشیع این امامزاده معصوم را همراه با یارانش همانند ابا عبدالله الحسین (ع در منطقه اردهال کاشان به شهادت رساند.

وی، به دفاع مردم فین و کاشان از علی بن باقر (ع) اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالی شویان به عنوان یک کار نمادین توسط مردم کاشان و فین در دفاع از آن حضرت می‌باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha