سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دیدار

حوزه/ سپاه قم برای کاهش آسیب ها و تهدیدها در مدارس آمادگی دارد، مدارس را به مساجد و پایگاه های بسیج و مدیران محله وصل کند تا با هم افزایی هم بتوانند تهدیدات دشمن بی اثر کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) در دیدار مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان قم، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و تبریک انتصاب آقای رحیمی به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: حسّاسترین و مهمترین بخش اداره کشور، آموزش و پرورش است. وقتی معلم قشر جوان را پرورش می‌دهید، در واقع نیروی انسانی کشور را تربیت می‌کنید. هیچ کشوری بدون برخورداری از نیروی انسانیِ کارآمد نمی‌تواند پیشرفت کند.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی مدارس موضوع تربیت در آموزش و پرورش باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. موضوع تربیت خیلی مهم است. این نسلی که می‌خواهد هدف انقلاب را که رساندن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن است نقش ایفا کند؛ لازمه اش تربیت دینی است.
باید برای تربیت دانش‌آموزان خیلی تلاش صورت گیرد.

فرمانده ارشد سپاه قم، ابراز داشت: بسیج ذخیره تمام نشدنی انقلاب اسلامی ایران است. امروزه فرهنگ بسیجی به عنوان بخشی از فرهنگ انقلاب اسلامی توانسته است از طریق جذب جوانان و نوجوانان با تهاجم فرهنگی غرب به نحو شایسته مقابله کند.

موحد تاکید کرد: بسیج به عنوان مردمی‌ترین نهاد، مهمترین نقش را در پیشبرد اهداف جامعه در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته است.

وی اذعان کرد: سپاه زیرساخت‌های اردوگاه‌های آموزشی خود را به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ معنوی برای جوانان بالاخص دانش آموزان آماده کرده است، اکثر اردوگاه‌های آموزشی سپاه بازسازی شده است تا اثرگذاری بیشتری برای نسل جوان داشته باشد. در پادگان ۱۹ دی شهید گمنام دفن شده است. راویان قوی را آموزش داده ایم تا از حماسه‌های رزمندگان اسلام برای نسل جوان در اردوهای دانش آموزی روایتگری کنند. اردو نقش مهمی در تربیت دانش آموزان دارد. سپاه در خصوص اردوهای جهادی برای دانش آموزان حاضر است با آموزش و پرورش همکاری کند تا دانش آموزان و معلمان را به مناطق محروم قم اعزام نماید.

سردار موحد در خصوص همکاری و هم افزایی مدارس با مساجد، پایگاه‌های بسیج و مدیران محله‌ها گفت: بر اساس آماری که از کمیته امداد، بهزیستی، اطلاعات، ناجا و اطلاعاتی که خود سپاه داشت شروع به تقسیم بندی استان کردیم که در ابتدا استان به ۱۵ محله تقسیم شد.

موحد با اشاره به اینکه در ابتدا بحث محله محوری را برای محله‌های آسیب پذیر قم شروع کردیم، گفت: با شیوع کرونا به این نتیجه رسیدیم که سیستم محله محوری سیستم خوبی است و با این طرح می‌توانیم محله‌ها را پشتیبانی کنیم.

وی اضافه کرد: در ابتدای شیوع کرونا که وضعیت خوب نبود این طرح بسیار به ما کمک کرد به همین دلیل محلات را به ۵۲ محله افزایش دادیم.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱۵ محله در استان روی نقشه مشخص شده است و مدیران خواهر و برادر هر محله هم منتصب شده اند.

سردار موحد اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ محل در پردیسان و ۹۵ محله در قم بر روی نقشه تقسیم بندی شده است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا تاکنون ۲۰ خانه اعتماد و ۸۰ خانه سبز که در مباحث فرزند پروری، اخلاق و… فعال هستند را در محلات تشکیل داده ایم.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم در خاتمه تاکید کرد: سپاه قم برای کاهش آسیب‌ها و تهدیدها در مدارس آمادگی دارد مدارس را به مساجد و پایگاه‌های بسیج و مدیران محله وصل کند تا با هم افزایی هم بتوانند تهدیدات دشمن بی اثر کنند. اگر این هم افزایی شکل بگیرد جوانان و نوجوانان از تهاجم فرهنگی دشمن مصون می‌مانند.

در ادامه علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم از حضور فرمانده سپاه قم در آموزش و پرورش ابراز خرسندی کرد و گفت: حضور سپاهیان در مدارس و آموزش و پرورش برای معلمان و دانش آموزان باعث امید، نشاط و ایجاد انگیزه می‌شود. با توجه به نزدیک بودن دهه مبارک فجر امسال دستاوردهای نظام را باید برای دانش آموزان و معلمان تبیین کنیم.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: «اگر دستاوردهای انقلاب را بشماریم قابل شمارش نیست.»

وی افزود: ما ابهت آمریکا را در دستگیری ملوانان متجاوز آمریکا توسط نیروی دریایی سپاه شکستیم. ما هیمنه پوشالی آمریکا را در موشک باران عین الاسد شکستیم و دوست دارم نمایشگاهی در این خصوص برای دانش آموزان در دهه فجر برپا شود تا افول آمریکا در معرض دید جوانان قرار بگیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در پایان این جلسه بیان داشت: ما نگران آموزش نیستیم چون مردم مطالبه گری می‌کنند و در بعد پرورشی طرح‌هایی از قبیل: یک روز با شهدا، یک روز در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و برای پاسخ به شبهات مهدویت جوانان یک روز در جمکران برای مدارس پیش بینی خواهیم کرد و در این زمینه نیازمند همکاری سپاه هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha