شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویری از مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی-۲

حوزه/ ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مصیبت عظیم و غم بزرگی بر جان حوزه های علمیه و ملت ایران نشاند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در پی ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی پیام تسلیت صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إِنَّا لِلَّٰهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

قال رسول الله (ص):

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

ارتحال ملکوتی عالم واصل بالله، مجاهد خستگی ناپذیر عرصه علم و عمل، فقیه انقلابی حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی اعلی الله مقامه الشریف مصیبت عظیم و غم بزرگی بر جان حوزه‌های علمیه و ملت ایران و مسلمانان نشاند.

آن مرجع عظیم الشأن، سالیان متمادی در حوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخته بود. عمر با برکت آن فقیه وارسته، در مجاهدت علمی و فعالیت انقلابی، حمایت از امامین انقلاب، تدریس و پرورش نسلی از عالمان عامل و تحکیم مبانی مکتب اهل بیت (علیهم السلام) سپری شد و در تمامی بزنگاه‌های حساس کشور، همچون چراغی پرنور، راهنمای مسیر تبعیت و یاری از ولایت مطلقه فقیه بود. اندیشه اجتماعی و سیاسی و اطلاعات و آگاهی‌های اجتماعی و سیاسی و بین‌المللی ایشان ستودنی بود.

سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور این ضایعه بزرگ را به ساحت قدسی امام عصر حضرت حجت بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، نایب بر حقش حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، بیت معظم ایشان، ملت شریف و مؤمن ایران و جامعه روحانیت تسلیت عرض می‌نماید.

لهم مایشاءون عند ربهم ذلک جزاء المحسنین

سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha