پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
المرجِعِ الدينيِّ الشيخِ الصافي الكَلبايكَانِي

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان در پیامی ارتحال جانگداز فقیه عالی مقام و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در پیامی ارتحال جانگداز فقیه عالی مقام و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی آقای حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی قدس الله نفسه الزکیة را تسلیت گفت. متن پیام مدیر حوزه علمیه خراسان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال جانگداز فقیه عالی مقام و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت‌الله العظمی آقای حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی قدس الله نفسه الزکیة، مصیبت عظیم وغم سنگین بر حوزه‌های علمیه شیعه و جهان اسلام است.

این مرجع بزرگ و تأثیرگذار جهان تشیع که از یادگارهای پشین نسل مراجع عظام گذشته بود و در علوم اسلامی سرآمد و در فقه اهل‌بیت علیهم السلام از قله‌های فقه و فقاهت به حساب می‌آمد و میراث علمی ارزشمند و راهگشا در عرصه‌های مختلف معارف اهل بیت علیهم السلام برای حوزه‌های علمی شیعه به یادگار گذاشته است و عمر شریفشان را در اعتلای مکتب تشیع و ترویج معارف الهی صرف کرده و ازهمران امامین انقلاب در کوران سخت انقلاب، تنگناها و حوداث روزگار و از پیشگامان در پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی بود.

ارتحال این فقیه و مرجع عظیم الشأن را به حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، مراجع عظام دامت برکاتهم، بیت معظم آن مرجع عظیم الشأن، بیت مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی قدس سره و دیگر بیوت وابسته و حضرات آقازادگان مکرم، حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان و مقلدان آن فقید سعید و عموم ملت ایران و مسلمانان جهان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال علودرجات و رضوان الهی برای ایشان مسئلت نموده و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

ضمناً در جهت تعظیم و تکریم این مرجع عظیم الشان، حوزه علمیه خراسان در همه سطوح تا پایان هفته تعطیل اعلام می‌گردد.

سید مصباح عاملی

مدیر حوزه علمیه خراسان

۱۲ بهمن ۱۴۰۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha