شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت الله صافی(ره) در خوی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی(ره) دغدغه ای جز رشد علمی و اخلاقی جامعه و اقتدار اسلامی نداشت و برای رسیدن به این هدف شاگردان بسیاری را تربیت و به جهان اسلام معرفی کرد.

حجت الاسلام قاسم خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی (ره) را از شخصیت‌های برجسته جهان اسلام و تشییع دانست و گفت: این عالم فرهیخته توسط فقها و عالمان تراز اول اسلام تربیت شد و عمر پر برکت خود را در مسیر فهم دین، معارف قرآن و اهل بیت (ع) و آراستگی به فضائل دینی، علمی و اخلاقی سپری کرد.

امام جمعه خوی ادامه داد: حضرت آیت الله صافی (ره) از انقلابی‌ترین فقهای معاصر بود تا جایی که مقام معظم رهبری مدظله العالی از ایشان به عنوان مرجع بصیر و مشاور امین و مورد اعتماد امام خمینی رضوان الله تعالی علیه یاد کردند.

وی بیان کرد: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی (ره) نقش به سزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و مبارزه‌های بسیاری را انجام داد که این مبارزات در اسناد ساواک موجود است.

حجت الاسلام قاسم خانی با برشمردن برخی از ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی این عالم ربانی، تصریح کرد: فعالیت علمی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تا آخرین روزهای عمر با برکتش بر قرار بود.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ اثر علمی در یکصد و پنجاه مجلد در موضوعات مختلف از آثار مکتوب آن بزرگوار است.

امام جمعه خوی در پایان اظهار کرد: آن مرحوم در حیات خود دغدغه‌ای جز رشد علمی و اخلاقی جامعه و اقتدار اسلامی نداشت و برای رسیدن به این هدف شاگردان بسیاری را تربیت و به جهان اسلام معرفی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha