چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کانون پرورش فکری

اختتامیه مسابقات قرآنی «سخن دوست» با حضور اعضا مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان، برگزیدگان مسابقات و دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان بوشهر، به صورت وب کنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، اختتامیه مسابقات قرآنی «سخن دوست» با حضور اعضا مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان، برگزیدگان مسابقات و دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان بوشهر، صبح امروز به صورت وب کنفرانس برگزار شد.

سمیه رسولی ضمن تبریک ایام الله فجر انقلاب اسلامی در این نشست با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره، گفت: ایجاد انگیزه در کودکان و نوجوانان برای برقراری ارتباط با کلام وحی، شور و نشاط در راستای حفظ آیات و سوره‌های قرآنی، شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی در بین کودکان و نوجوانان، بهبود و ارتقای سطح تخصص قرآنی در بین اعضای نوجوان از اهداف کانون پرورش فکری در برگزاری این جشنواره قرآنی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان استان بوشهر افزود: در این جشنواره سعی شد مفاهیم انسان ساز قرآن کریم در دستور کار قرار گیرد و کودکان و نوجوانان از آموزه‌های قرآن کریم بهره مند شوند.

دبیر ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان بوشهر در ادامه این مراسم یکی از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی را همین برنامه‌ها و جلسات قرآنی دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی دارای دستاوردهای مادی و معنوی است که یکی از دستاوردهای معنوی آن همین اقدامات قرآنی می‌باشد.

تیمور یزدان شناس افزود: نظام جمهوری اسلامی برگرفته از آرمان‌های انقلاب و امام خمینی (ره) است و لذا آشنایی، آموزش و همچنین برگزاری مراسمات قرآنی از تأکیدات مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد: قرآن مسیر زندگی انسان‌ها را روشن و باعث عاقبت بخیری وی می‌شود و آشنایی با قرآن در هر نسلی واجب است چرا که قرآن کتاب هدایت و سبک زندگی است.

در ادامه این مراسم، دبیر ستاد دهه فجر استان بوشهر و هیأت همراه از نمایشگاه آثار نقاشی و هنری قرآنی اعضا و مربیان که به مناسبت دهه‌ی مبارک فجر با عنوان سخن دوست در مرکز فرهنگی هنری ۲ بوشهر دایر است، بازدید کردند.

براساس این گزارش، جشنواره قرآنی سخن دوست در چهار مرحله و در بخش‌های مختلف حفظ، قرائت، ترتیل، تجوید با حضور اعضا مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان استان بوشهر برگزار شد که از این بین ۳۰ نفر به مرحله‌ی نهایی رسیدند و بدون رتبه بندی به عنوان برگزیده اعلام شدند.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha