شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاد انصاریان

حوزه/ اگر انسان خود، اموال، دارایی‌های جانی و مالی را در راه خدا و برای رسیدن به حضرت دوست هزینه کند، در حقیقت معامله شیرین و پرسودی با خدا کرده و آن حضرت هم بالاترین سود در دنیا و آخرت را به او عطاء خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان امروز در مراسم شهادت امام هادی (ع) که با حضور اقشار مختلف مردم عزادار و مؤمن در بیت حضرت آیت الله وحید خراسانی در قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت آن امام همام و با ذکر روایتی از آن حضرت در مورد توجه به نعمت‌های دنیا و استفاده از نعمت‌های الهی همچون خمس، زکات، نماز، روزه و کارهای خیر برای حضور آبرومندانه در آخرت تأکید کرد.

سخنران این مراسم افزود: اگر انسان خودش را به منبع الهی و نعمت‌های حضرت حق متصل کند و از این نعمت‌ها به درستی استفاده کند، از برکات دنیا و آخرت بهره مند و متنعم خواهد شد.

وی بیان داشت: خدا هر چه فرستاده همه حق است و حق جز نورانیت چیز دیگری ندارد و راه رسیدن به حق هم انجام وظایف الهی و دینی و اطاعت و پیروی از سخنان اهل بیت (ع) است.

استاد انصاریان گفت: چه بسیار افرادی که والدین آنها بت‌پرست و غرق در نعمت دنیایی بودند، ولی برای رسیدن به نورانیت بهتر و قوی‌تر، یعنی توحید و معنویت به خدا به همه نعمت‌های دنیا پشت پا زدند و سختی‌ها را برای رسیدن به روزهای بهتر در جوار حضرت دوست و ولیّ خدا به جان خریدند و در دنیا و آخرت رستگار شدند.

سخنران این مراسم، افزود: آیات خدا که در مورد تجارت، معامله با خدا، رعایت برنامه‌ها و رعایت حد و حدود الهی و تحمل رنج و سختی‌ها بیان شده نشانگر این است که انسان اگر در انواع بلاها و رنج‌ها قرار گیرد و تحمل کند و از حد و و حدود و برنامه الهی خارج نشود خدا هم او را به کمال و رستگاری در دنیا و آخرت می‌رساند.

وی بیان داشت: چه بسیار افرادی که در دوران جوانی به توحید و معرفت الهی رسیدند و خدا همه آنها را در انواع رنج‌ها و مصیبت‌ها آزمود و این افراد هم برای رسیدن به توحید الهی سر بلند بیرون آمدند.

استاد انصاریان گفت: اگر انسان خود، اموال، دارایی‌های جانی و مالی را در راه خدا و برای رسیدن به حضرت دوست هزینه کند، در حقیقت معامله شیرین و پرسودی با خدا کرده و آن حضرت هم بالاترین سود در دنیا و آخرت به او عطاء خواهد کرد.

گفتنی است همچنین مراسمی در سایر دفاتر حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، شبیری زنجانی و آیت الله علوی گرگانی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار بوده و خطبا به بیان سخنانی از قرآن و روایات در مورد مذمت دنیا پرداختند و مادحین نیز با بیان اشعاری در مورد شهادت آن امام همام به عزاداری پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha