پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تصاویر/دیدار فرمانده انتظامی کشور با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طرح نور (حجاب و عفاف) با ظرافت، درایت و آرامش اجرا گردد تا دشمن از اهداف خود ناامید گردد و شرایط ظاهری جامعه به شرایط مطلوب اسلامی برگردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در نشست فصلی مدیران سازمان انتظامی در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج علیه السلام شهر مقدس قم روحانیون عقیدتی سیاسی را سفیران حوزه علمیه در یگان های انتظامی خواند و گفت: عقیدتی سیاسی انتظامی کارنامه درخشانی در طول این چند سال اخیر داشته است.

وی با تقدیر از روحانیونی که در یگان‌های مختلف و استان‌ها و شهرهای مختلف در حال خدمت هستند افزود: روحانیون انتظامی سفیران حوزه علمیه هستند که اگر نقش خود را به درستی انجام دهند به اهداف مطلوب خواهند رسید.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه اظهار کرد: به تعبیر امام صادق علیه السلام ما سه دوره در زندگی داریم، دوره اول گذشته و قابل برگشت نیست، دوره دوم از زندگی زمان حال است همین ساعت و همین زمان لذا از این فرصت طلایی باید استفاده کامل شود تا این زمان هم سپری نشده است چه در ابعاد معنوی و چه در ابعاد سازمانی و مادی. دوره سوم زمان آینده و زمانی که خواهد آمد و هنوز نیامده است باید برنامه‌ریزی برای افق آینده زمانی که خواهد آمد شود، این سه زمان وضعیت ما انسان‌ها است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توفیقات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: وضعیت ایران با گذشته تغییر کرده است خصوصاً با عملیات وعده صادق شرایط ایران در دنیا تغییر یافته و از زمان طلایی حال استفاده کردیم؛ ایران شده نماد پیشرفت و مقاومت در جهان و دشمن به سخره گرفته شده است و باعث شد که ایران قدرت منطقه شود.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور از حالت ایستایی درآمده است و با توجه به ارتباطی که با حوزه و موسسات علمی دارد موجب ارتقاء علمی روحانیون و کارکنان خود گردیده است.

نایسب رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: هر فردی اخلاق اجتماعی و اخلاق فردی دارد که هر کدام در جای خود معنی و تعریف می‌شود، بنابراین روحانیون با اخلاق اجتماعی می توانند نتیجه مطلوب را حاصل نمایند تا سربازان، کارکنان و مردم وقتی با روحانی و سفیران حوزه مواجه می‌شوند دلسرد نگردند.

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به روحانیون حاضر توصیه کرد: نباید در محیط کار و اداری از فضای حوزوی و معنوی و علمی خارج شوید. اگر اخلاق ما در محیط اداری اخلاق اسلامی شد می توانیم بر دیگران اثربخش باشیم.

وی مسئولیت‌ها را امانتی دانست و تاکید کرد: از روزی که معارفه می‌شوید یک امانتی به شما سپرده شده است؛ امام علی علیه السلام در کلامی می‌فرمایند: خداوند مسئولیتی که به شما داده است برای امتحان و آزمایش است تا ببیند شما چگونه پاسداری و امانتداری می‌کنید.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: اگر نسبت به مسئولیت حسن عمل داشتید با همسایگان خدا همسایه هستید اما اگر کسی شانه از بار مسئولیت خالی نماید و توجه نکند تردید نکنید در کجی‌ها و نادرستی‌ها گام برمی‌دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که در محیط کاری است مسئله انضباط است؛ نظم پذیری و سازمان پذیری است چون نگاه کارکنان، مردم و سربازان به نحوه رفتار پوشش و صحبت شماست.

آیت الله حسینی بوشهری به روحانیون حاضر در جلسه سفارش کرد: یکی از کارهای مهم شما پیگیری است، مثلاً سربازی مشکلی در زندگی دارد درِ اتاق شما به روی این افراد باز باشد تا درددل آنها را بشنوید؛ یکی از کارهای مهم شما در محیط کار خوب گوش دادن است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: طرح نور (حجاب و عفاف) با ظرافت، درایت و آرامش اجرا گردد تا دشمن از اهداف خود ناامید گردد و شرایط ظاهری جامعه به شرایط مطلوب اسلامی برگردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha