پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
طاهری

در نشست شورای عالی اعتکاف استان مصوب شد که آیین عبادی اعتکاف با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح استان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، به منظور بررسی شرایط برگزاری مراسم اعتکاف امسال با حفظ سلامتی معتکفان با توجه به بیماری کرونا و نحوه تدوین شیوه‌نامه، نشست شورای عالی اعتکاف استان، امروز در اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد.

در این نشست مقرر شد برگزاری اعتکاف با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی تدوین شده در خصوص اعتکاف و با مجوز اداره تبلیغات شهرستان و با اخذ تعهد کتبی از مساجد متقاضی در محل اداره صورت گیرد.

ارائه آموزش‌های لازم برای کادر اجرایی هر اعتکاف، استفاده از کادر اجرایی با حداقل نفرات و کمترین تماس با محیط بیرون، بازدید مستمر و نظارت بر حسن رعایت شیوه‌نامه‌ها از طرف اداره بهداشت شهرستان و اداره تبلیغات اسلامی و استفاده از ۲۰ درصد ظرفیت مساجد دارای مجوز پذیرش معتکف از مواردی بود که در این نشست با تصویب رسید.

همچنین مقرر شد از پذیرش افراد بالای ۶۰ سال و همچنین افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و افراد زیر ۱۲ سال ممانعت به عمل آید و پذیرش سایر علاقه‌مندان صرفاً با ارائه کارت واکسن کرونا حاوی تزریق حداقل دو دوز یا ارائه تست pcr منفی تا ۲۴ ساعت قبل از شروع مراسم اعتکاف صورت پذیرد.

این نشست با حضور احمد یزدان‌پناه نماینده دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، حجج اسلام عیسی راستگو مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، محسن یوسفی معاون فرهنگی اجتماعی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و دبیر ستاد اعتکاف استان، یوسف جمالی رئیس شورای هماهنگی هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، محمدرضا طاهری مدیرکل و محمد قادری سرپرست معاونت فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد و در آن در خصوص برگزاری بهینه سنت حسنه اعتکاف و حفظ سلامتی معتکفان بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم گرفته شد.

انتهای پیام / ‏

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha