دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد نبوی

حوزه / مدیر مدرسه خاتم الانبیا (ص) سنندج گفت: مسئله‌ای که همواره حوزه‌ها علمیه را تهدید می‌کند، تلاش تفکرات سکولاریسیم برای نفوذ در این مراکز است؛ زمانی که طلبه با بصیرت و بینش دینی و سیاسی باشد دیگر مجالی برای میدان داری این تفکرات دین ستیزانه وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام سیدمحمد نبوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان یکی از تاثیرگذارترین کانون‌های فکری و دینی در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند و با توجه به جایگاه حوزه‌های علمیه وظایف این مراکز در تحولات اجتماعی، فرهنگی و دینی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بیداری حوزه‌های علمیه بود، اظهار کرد: نگاه دین مدارانه و مطالبه گرایانه حوزویان و حوزه‌های علمیه در دوران ستم شاهی و نیز تلاش علما، روحانیون و طلاب برای ایجاد حکومت اسلامی زمینه‌ای برای تضعیف ارکان نظام ستمشاهی گردید.

حجت الاسلام نبوی با اشاره به اینکه امروز نیز باید حوزه‌های علمیه مانند گذشته در مسیر اسلام و تعالی انقلاب حرکت کنند، بیان داشت: حوزه به عنوان موتور محرکه اسلام و انقلاب شناخته می‌شود، بنابراین باید عواملی که باعث انفعال این مراکز می‌شوند را شناسایی و نسبت به طرد آنها اقدام کنیم.

مدیر مدرسه خاتم الانبیا (ص) سنندج ادامه داد: مسئله دیگری که همواره حوزه‌ها و مدارس علمیه را تهدید می‌کند، تلاش تفکرات سکولاریسم برای نفوذ در این مراکز است، زمانی که طلبه با بصیرت و بینش دینی و سیاسی باشد دیگر مجالی برای میدان داری این تفکرات دین ستیزانه در حوزه‌های علمیه وجود نخواهد داشت.

استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کرونا در سال‌های اخیر به مراکز آموزشی به ویژه حوزه‌های علمیه آسیب‌های فراوانی وارد کرده است، گفت: در ماه‌های اخیر با عادی شدن وضعیت جامعه در بحث کرونا شاهد بازگشایی مدارس علمیه به صورت حضوری بودیم و این امر با صلاحدید مرکز مدیریت استان کردستان انجام شد.

حجت الاسلام نبوی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت کرونا در سنندج نارنجی است و در صورتی که بی تفاوتی‌های جامعه در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز انجام پروسه واکسیناسیون تداوم داشته باشد، رسیدن به وضعیت قرمز دور از انتظار نیست که بی شک ورود به وضعیت قرمز زمینه تعطیلی مجدد مدارس علمیه و دیگر مراکز آموزشی این استان را فراهم خواهد کرد.

مدیر مدرسه خاتم الانبیا (ص) سنندج خاطرنشان کرد: در صورتی که وضعیت قرمز کرونایی بر سنندج حاکم شود، طبیعتاً مدیریت حوزه برای حفظ سلامتی اساتید و طلاب اقدام به تعطیلی کلاس‌های حضوری خواهد کرد و در این صورت ادامه آموزش‌ها به صورت مجازی خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha