شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همایش منزلت ادیان و مذاهب در جمهوری اسلامی با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: به اسم اسلام اروپایی کشورهای اروپایی به دنبال تغییر در محتوای دینی مسلمانان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب پیش از ظهر امروز در همایش منزلت ادیان و مذاهب در جمهوری اسلامی با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب که در سالن همایش‌های دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، اظهار داشت: یکی از خواسته‌های که در زمینه ادیان وجود دارد این است که فراهم‌کردن همزیستی ادیان در نقاط مختلف جهان است و اگر در کشورهای غربی هم نسبت به این مسئله افتخار می‌شود ترمیم وضع گذشته است.

وی ادامه داد: غرب پیشتاز جنگ‌های صلیبی هم بوده و تاریخ خونینی با سایر ادیان داشته اما با پیشرفت زمان این وضع اصلاح شد تا به شورای پاپی رسید که یک عذرخواهی از مسلمانان در آن وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب افزود: جمهوری اسلامی ایران پیشتاز گفتگوی ادیان در جهان است به‌طوری‌که صدها دور گفتگو بین مسلمانان و سایر ادیان برگزار شده است.

وی ابراز داشت: در زمینه اقلیت‌های دینی در کشورمان نیز اجلاس‌های زیادی برگزار شده است و حقوق این افراد به‌خوبی رعایت می‌شود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این که زندگی مسالمت‌آمیز ادیان کمتر در جهان صورت‌گرفته، تصریح کرد: باید از خود بپرسیم که چرا هندوستان این‌قدر مورد استقبال ادیان و مذاهب قرار می‌گیرد و رهبران ادیان دوست دارند در هندوستان بمانند البته امروز دولت حاکم افراطی پیش می‌رود اما هند تا دهه‌های قبل هیچ کاری به دین افراد نداشت و آزادی دین در این کشور واقعی بود به‌طوری‌که رهبران پایگاه خودشان را آنجا قرار می‌دادند.

وی ادامه داد: رهبران زرتشتی، اسماعیلیه و سایر ادیان آزادانه در این کشور زندگی می‌کنند، اما در اروپا وضعیت فرق می‌کند به‌طوری‌که در کشوری مانند فرانسه به‌گونه‌ای عمل می‌شود که محتوای دینی اسلام را تغییر دهند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: اسلام اروپایی اسمی است که روی آن گذاشته‌اند، مسلمانان را از حجاب منع می‌کنند و انواع محدودیت‌ها را ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی آن‌ها به صورتی است که رسوم، آداب و سنت‌ها و اعتقادات مسلمانان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب تصریح کرد: همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان یکی از خواسته‌های به حقی است که از کشورهای مختلف انتظار می‌رود آن را فراهم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha