چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی - نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ امام جمعه یاسوج گفت: استان ما افتخار دارد که درب باب المهدی(عج) حرمین مطهر عسکریین(ع) را بسازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، گفت: خداوند به صورت مکرر دستور به انجام واجبات و ترک محرمات دارد که همه در راستای سلامت بشریت است؛ اگر انسان به فکر سلامتی باشد باید واجباتی مثل نماز را انجام دهد؛ نماز علاوه بر اینکه انسان را از کار زشت باز می‌دارد به سلامتی روح و روان او هم کمک می‌کند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه روزه و غسل کردن برای سلامتی انسان بسیار مهم است اظهار کرد: مسواک زدن دهان و دندان سلامتی به همراه دارد؛ بعضی‌ها متأسفانه ظرفیت ندارند و این دستورات را به کار نمی‌گیرند.

امام جمعه یاسوج در ادامه با اشاره به سایر دستورات خداوند از جمله حجاب، یادآور شد: افرادی مانند رضاخان با دین خدا مبارزه کردند که البته آثار گناه بر چهره این افراد تا ابد ماندگار خواهد بود.

حسینی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به بیاناتی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری معظم انقلاب در سخنان خود با مردم تبریز به موضوعات بسیار مهمی اشاره کردند از جمله اینکه با زندگی اشرافی نمی‌توان در مقابل استکبار ایستادگی کرد؛ امروز جبهه و محور مقاومت را مستضعفان عالم تشکیل می‌دهند که در مقابل مستکبران قرار گرفته اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی حامی مستضعفان عالم در همه نقاط است و هر جایی از دنیا محروم و مستضعف فریاد می‌زند فریادرس او انقلاب اسلامی است؛ ما نمی‌توانیم دست از این کار خود بکشیم.

حسینی به فرازی دیگر از بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: با اشرافی‌گری نمی‌توان مسئولیت در جمهوری اسلامی قبول کرد؛ انقلاب کردیم تا در برابر استکبار بایستیم و حامی محرومان و مستضعفان باشیم.

وی در ادامه گفت: فرزند آوری موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد؛ اگر جامعه اسلامی پیر شود در آینده دچار ضرر و خسران خواهیم شد.

حسینی افزود: رهبری معظم انقلاب فرمودند مشکلات نباید سبب نادیده گرفتن پیشرفت‌های عظیم شود؛ هر چند مشکلات زیاد است، ولی باید خدمات را هم دید بعضی‌ها فقط مشکل را می‌بینند.

وی از حضور حماسی مردم استان در مراسم باشکوه ۲۲ بهمن تقدیر کرد و گفت: روز باشکوه و تحسین برانگیزی برای ملت ایران و مردم استان رقم خورد و مردم قدردانی و حمایت خود را از انقلاب اسلامی اعلام کردند و توطئه دشمنان باز هم ناکام شد.

حسینی گفت: این ملت در دوره پهلوی ذلیل شده بود اما اکنون به عنوان یک ملت قدرتمند در جهان حضور دارد.

وی در پایان با بیان اینکه استان ما افتخار دارد که درب باب المهدی (عج) حرمین مطهر عسکریین (ع) را بسازد، گفت: توفیق نصیب مردم استان شده که این کار بزرگ را انجام دهند. از همه می‌خواهیم که پای کار بیایند و این درب باشکوه را بسازند تا استان ما نیز مانند سایر استان‌ها در ساخت عتبات عالیات سهم داشته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha