شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روابط عمومی

حوزه/ دبیر علمی هجدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران گفت: شرایط امروز جامعه می طلبد که دانشگاه روابط عمومی در کشور تأسیس شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر حسن بشیر، طی سخنانی در مراسم افتتاحیه هجدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، ضمن تاکید بر پیشرفت‌های روز افزون روابط عمومی در زمینه‌های مختلف و تحولات آن در همه ابعاد، در جهان‌های واقعی و مجازی، پیگیری مسائل روز جهانی در رابطه با روابط عمومی، تقدیر از فعالیت‌ها و دست آورده‌ای روابط عمومی‌های ایران و عدم تقلیل گرایی از فعالیت‌های مزبور را ضروری و لازم دانست.

وی تاکید کرد مطرح کردن نقد و انتقاد در همه ی زمینه‌ها می‌تواند یکی از عوامل مؤثر پیشرفت باشد، اما نقد باید ضمن اینکه منصفانه باشد، باید همراه با راه حل‌ها و ارائه پاسخ‌های علمی و عملیاتی باشد. چنانچه اینگونه نباشد نوعی از سیاه نمایی خواهد بود.

بشیر ضمن تاکید بر ضرورت توسعه «علوم روابط عمومی» همگام با کشورهای پیشرفته جهان، لزوم تأسیس «دانشگاه روابط عمومی» را مطرح و تاکید کردند که این حوزه‌ی علمی، کاربردی، تجربی، تبلیغاتی و خبری یکی از حوزه‌های مهمی است که می‌تواند تحولات اساسی در مشارکت مردمی و بخش‌های گوناگون دولتی و خصوصی را به وجود آورد که در این زمان به این مشارکت همه جانبه به شدت نیازمند هستیم.

دبیر کمیته علمی هیجدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام کردند که امروزه واژه «سانسور» در جهان به یک «واژه متروک» تبدیل شده است، در حالی که هنوز در جامعه ما و برخی از جوامع دیگر به کار گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد که فضای جدید متاورس و به طور کلی دنیای مجازی با حضور وسیع کنشگران و ارتباط گران توسط آحاد جامعه، شفافیت و سرعت خبری را به حدی رسانده است که دیگر مفهومی برای «سانسور» و «فیلترینگ» وجود ندارد.

بشیر اظهار امیدواری کرد که «مردم داری» روابط عمومی باید «شعار اصلی روابط عمومی ها» باشد که کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در ۱۸ کنفرانس گذشته تلاش کرده است که این مفهوم را از ابعاد گوناگون در میان خانواده بزرگ روابط عمومی نهادینه کرده و جامعه را با مفهوم عملیاتی «مردم داری عمومی» آشناتر سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha