یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم نکوداشت سلطان الواعظین شیرازی

حوزه/ مرحوم سلطان الواعظین نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه بی تفاوت نبود و نسبت به اتفاقات کشور واکنش نشان می‌داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام نجفی در همایش نکوداشت مرحوم سلطان الواعظین شیرازی که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد، گفت: مرحوم سلطان الواعظین از شخصیت‌های بزرگواری بود که سال‌ها برای دفاع از اسلام ناب و مبانی حقه شیعه تلاش و کوشش کرد.

این محقق بیان داشت: امروز از رحلت این شخصیت نامی و مدافع مکتب اهل بیت (ع) نیم قرن می‌گذرد ولی کار خاصی برای معرفی فعالیت علمی و شخصیتی آن عالم در جامعه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: ما بر اساس وظیفه‌ای که داشته‌ایم خواستیم همه تلاش مان را برای معرفی این شخصیت به کار بگیریم و در این رابطه کتابی در مورد معرفی شخصیت مرحوم واعظین تدوین شده است.

این محقق آن عالم دارای خصوصیاتی بود که از جمله آن تسلط ایشان بر مبانی اهل بیت (ع) برای معرفی مبانی حقه شیعه و در ادامه دفاع از مکتب آل الله بود. همین تسلط ایشان موجب شد در مباحث‌های علمی، گفتگو و مناظره با مخالفین ید طولایی داشته باشد و بتواند از دین دفاع کند.

حجت الاسلام نجفی گفت: لذا دشمنان هم در این مسئله بیکار ننشسته و اقداماتی در مورد ایشان انجام دادند که از جمله انکار کتاب شب‌های پیشاور بود. این تسلط آن عالم ربانی بر مبانی دینی و برخورداری از فهم و بیان شیوا و رسا سبب شد، فتنه مخالفین خنثی شود.

این محقق بیان داشت: دلیل دیگر خنثی شدن فتنه و انکار مخالفین استقبال مردم و چندین بار چاپ این کتاب است. چرا که این کتاب آن قدر زیبا به نگارش در آمده و ارائه شده بود، که کسی نمی‌توانست از کنار آن به سادگی عبور کند و همین مسئله موجب شده بود که خود را مقید به خواندن کتاب شب‌های پیشاور کنند.

وی افزود: از دیگر خصوصیات مرحوم سلطان الواعظین نترس بودن در مقابل مخالفین، منکرین و ملحدین بود. لذا در جلسات مختلف ادیان و فرق و مذاهب از یهودی تا مسیحی شرکت در ایران و خارج کشور حضور پیدا می‌کرد و از مذهب حقه شیعه دفاع می‌کرد.

این محقق گفت: مرحوم سلطان الواعظین نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه بی تفاوت نبود و نسبت به اتفاقات کشور واکنش نشان می‌داد. سبک زندگی ایشان در دفاع از دین و مکتب حقه شیعه می‌تواند الگوی مناسبی برای حوزه‌های علمیه و محققین و مدافعین مکتب اهل بیت (ع) باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha