جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: به برکت انقلاب اسلامی شعر در استان ما جایگاه خوبی پیدا کرده است و امیدوارم با حمایت مسئولین به جایگاه واقعی خود برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در هشتمین برنامه‌های «چکامه‌های رجب» که به همت حوزه هنری آذربایجان‌غربی در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: هر کسی نمی‌تواند در وادی شعر و شاعری قدم بردارد و این از الطاف الهی است و شکر این نعمت آن است که در مسیر اهل بیت استفاده شود.

وی افزود: اگر انسان بخواهد با شعری به کسی ابراز ارادت کند اهل بیت (ع) از همه شایسته‌تر هستند و آن‌ها بهترین صله را می‌دهند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: وجود مقدس پیامبر اکرم می‌فرمایند: خداوند متعال برای برادرم امام علی علیه السلام فضیلت‌هایی را قرار داده است که غیر خداوند کسی نمی‌تواند تعداد آن‌ها را بشمارد و هر کس یک فضیلت از فضائل حضرت را نقل کند خداوند همه گناهان او را می‌بخشد.

وی ادامه داد: هر کسی فضیلتی از امام علی علیه السلام را مکتوب کند ملائکه الهی مادامی که این نوشته باقی است برای او استغفار می‌کنند و اگر کسی به یکی از فضائل امام علی علیه السلام گوش دهد پروردگار تمام گناهان گوشش را می‌بخشد و ذکر علی عبادت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: خداوند عبادت انسانی را قبول می‌کند که محبت امام علی علیه السلام در قلب او باشد و شعرای بزرگوار که به اهل بیت (ع) ابراز ارادت کردند، بسیار جای تقدیر دارد.

وی بیان داشت: شعر سرایی برای اهل بیت (ع) بسیار باارزش است و خداوند روز قیامت اجر و پاداش آن‌ها را خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: به برکت انقلاب اسلامی مسئله شعر در استان ما جایگاه خوبی پیدا کرده است و امیدواریم با حمایت مسئولین جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha