سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
سید حسین مؤمنی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه امام حسین(ع) قلوب را زنده می‌کند، گفت: استمرار معصومین از نسل و ذریه امام حسین علیه السلام، افزایش عمر زائران ایشان، عدم حرمت خوردن تربت کربلا، شفا قرار دادن در این خاک و اجابت دعا زیر قبه حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام از ویژگی‌های اختصاصی آن امام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در شب ولادت امام حسین علیه السلام طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: در شب ولادت امام حسین علیه السلام که شب نزول برکات است اگر دست‌های انسان به درگاه الهی بلند شود خالی برنمی‌گردد.

وی افزود: بر اساس روایات وارده معرفت نسبت به ائمه معصومین امری لازم است و اگر کسی بخواهد تا ابد دچار گمراهی نشود باید به قرآن و عترت معرفت داشته باشد و محبت و ولایت اهل بیت(ع) را قبول داشته باشد و نشانه ولایت‌مداری نیز موالات و برائت از دشمنان حضرات معصومین است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ثابت قدم بودن در مسیر محبت اهل بیت(ع)، ولایت حقیقی را به دنبال دارد و انسان می تواند مسیر درست و حیات طیبه را درک کند.

وی تاکید کرد: بر اساس فرموده نبی گرامی اسلام(ص)، معرفت نسبت به امام حسین علیه السلام هم در دنیا و هم در آخرت دارای آثار و برکات زیادی است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی یادآور شد: بر اساس روایات، امام حسین علیه السلام زینت آسمان‌ها و زمین‌ها، نور و مصباح مطلق و کشتی نجات است و هیچ ضلالتی در مسیر پیروی از امام حسین علیه السلام وجود ندارد.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: خداوند دوستدار محبین امام حسین علیه السلام است و محبان امام حسین علیه السلام همواره محبوب درگاه الهی هستند.

وی در ادامه گفت: به هرنحوی که انسان بتواند به امام حسین علیه السلام متصل شود، قلب انسان زنده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی خاطر نشان کرد: استمرار ائمه معصومین از نسل و ذریه امام حسین علیه السلام، عطای طول عمر به زائرین امام حسین علیه السلام، عدم حرمت خوردن خاک تربت کربلا و شفا قرار دادن در این خاک و اجابت دعا زیر قبه مطهر امام حسین علیه السلام از ویژگی های اختصاصی امام حسین علیه السلام است.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تاکید کرد: زمینه رشد و کمال برای انسان تنها از طریق ارتباط با ائمه معصومین و به ویژه با امام حسین علیه السلام است و بدون اهل بیت(ع) نمی توان به مقامات معنوی نائل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha