یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید شهاب حسینی

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: ضریح جدید امامزاده سید حمزه با طرح ضریح امام رضا (ع) در آستانه نیمه شعبان با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، امروز در تشریح طرح نوروزی آرامش در بقاع متبرکه استان از راه اندازی کاروان نسیم انتظار در شب نیمه شعبان خبر داد و گفت: برنامه‌های متنوع شادی آفرین مذهبی در قالب گروه‌های سرود در امامزاده‌ها و میادین اجرا خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: توزیع بسته‌های معیشتی در پیرامون امامزاده‌ها با عنوان قرار دوازدهم و یاوران حضرت مهدی (عج) از طریق خیرین و موقوفات تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

وی افزود: ۳۶ بقعه استان آذربایجان شرقی برای اجرای طرح آرامش بهاری انتخاب شده است که اجرای مراسم سال تحویل نیز در جوار امامزاده‌ها انجام خواهد گرفت.

حسینی بیان کرد: ضریح جدید امامزاده سید حمزه با طرح ضریح امام رضا (ع) در آستانه نیمه شعبان با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی رونمایی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: مناجات خوانی و دعاخوانی، برپایی غرفه‌های مشاوره و پاسخگویی، غرفه عفاف و حجاب برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، غرفه‌های چند رسانه‌ای و هم‌چنین غرفه عرضه محصولات فرهنگی در قالب خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه شاخص نیز، جزو برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد.

وی گفت: از ۱۵ مبلغ از حوزه علمیه قم و ۳۱ مبلغین بومی برای پوشش دهی به طرح خیمه‌های معرفت دعوت به عمل آمده است.

حسینی با اشاره به وجود ۳۴۵ مدرسه وقفی در سطح استان آذربایجان شرقی افزود: ۲۵۰ اتاق در امامزاده سید محمد نوجه مهر برای اسکان زائرین قرار دارد و هم‌چنین هتلی در جوار امامزاده سید محمد نوجه مهر جلفا احداث خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی گفت: در ماه مبارک رمضان، برنامه‌های ضیافت الهی، برنامه‌های سخنرانی و شاخص قرآنی و هم‌چنین برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه انجام خواهد گرفت.

وی به وجود ۶۰۰ مورد باغ موقوفه در استان آذربایجان شرقی اشاره کرده و افزود: روند احیای باغ‌های موقوفه و کمک به تولید و کشاورزی در راستای لبیک گویی به فرامین رهبر معظم انقلاب ادامه خواهد داشت.

حسینی بیان کرد: عملیات احداث سردخانه ۱۰ هزار تنی مجموعه ارسباران که در سال ۱۳۹۳ که به صورت نیمه تمام بود رها شده بود آغاز شده و امید است پیش از فصل برداشت به اتمام برسد.

وی افزود: تهیه و توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی، تهیه غذای گرم، تولید ماسک و هم‌چنین ذبح ۳۰۰ قربانی همزمان با شیوع ویروس کرونا بین نیازمندان انجام گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۳۰ وقف جدید در سال جاری به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha