شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مديريت حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دنیا فهمیده که این نقش ولایت فقیه بود که مردم را در صحنه نگه داشت که باید این مسئله را برای قشر خاکستری جامعه تبیین کرد و این وظیفه امروز ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در اختتامیه ششمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) استان مازندران، اظهار کرد: ما باید برای خود علومی به عنوان علوم پایه تعریف کنیم و دانستنی هایی که مربوط به اوضاع و احوال زمان، مکان و مسائل مربوط به جامعه است را مورد بررسی قرار دهیم، علوم پایه همان مسائل اعتقادی، امامت، توحید و اصول دین و همچنین آشنایی با اخلاقیات و ... است که باید با آنها آشنا شویم و در این راستا از آموزش و پژوهش، به صورت شفاهی و مکتوب در قالب مقاله و ... استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید در نوشتار و گفتار تمرین داشته باشیم تا بتوانیم صاحب تجربه شویم، علاوه بر آن باید متناسب با زمان تحلیل کنیم و پیش برویم، باید مرزهای فعالیت شیطان را به درستی تشخیص بدهیم و بدانیم الان در کدام مرز با ما می جنگد و خط مقدم آن کجاست، این همان جهاد تبیین است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: به نظر می آید امروز شیطان روی اسلام سیاسی حساس است و با جنگ فرهنگی، تبلیغاتی و رسانه ای روی آن متمرکز شده است، تا قبل از انقلاب دشمن خیلی کاری به ما نداشت، اما بعد از انقلاب اسلام سیاسی احیاء شد و منافع ش به صورت جدی به خطر افتاد، لذا دشمن تمام اعوان و انصار خود را به کار گرفت تا جلوی این جریان را بگیرد و طلبه ای از دیگاه آنها مورد تایید است که فقط درس بخواند و با منبر، تبلیغ، اتفاقات سیاسی، رادیو و تلویزیون و ... کاری نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: امروز ۲ مسئله خیلی مهم وجود دارد که در پژوهش ها باید روی آنها کار کرد، اول اسلام ناب که در مقابل اسلام آمریکایی قرار دارد و باید شناخته و تدریس بشود و فقط به فقه عبادی نپرداخته، دوم مساله ولایت فقیه مطلقه است که بعدی از همان اسلام ناب محمدی است، ما باید همواره به این مسائل مسلط و آگاه باشیم تا بتوانیم آنها را تبیین کنیم.

وی اظهار کرد: دشمن به دنبال این است که نقاط قوت جمهوری اسلامی گفته نشود، در چند روز گذشته ۲ دستاورد علمی مهم را در کشور داشتیم که جزء چند کشور برتر دنیا هستیم، اول پرتاب موشک ماهواره ای نور که کره زمین را در هر ۹۰ دقیقه یک بار دور میزند که در شبانه روز ۱۶ بار چرخش اتفاق می افتد، یکی هم فاز نهایی کارخانه واکسن سازی برکت که در خاورمیانه بی نظیر است و در طول سال۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دوز واکسن تولید می کند، دنیا فهمیده که این نقش ولایت فقیه بود که مردم را در صحنه نگه داشت که باید این مسئله را برای قشر خاکستری جامعه تبیین کرد و این وظیفه امروز ماست.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha