شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دستگاه قضایی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از وظایف دستگاه قضایی این بوده که با کیفرهایی که وجود دارد امنیت را در جامعه تامین کند و ان شاء الله ‌در این زمینه موفق است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام امروز در دیدار با شورای قضایی استان فارس که در مصلای قدیم نماز جمعه شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه بحمدالله دوره پر تلاشی در زمان جناب آقای اژه ای در مجموعه قضایی کشور آغاز شده است، اظهار کرد: تلاش ها در مجموعه قضایی نشان گر این است که تحولی در مجموعه مدنظر است و سندی برای آن تنظیم شده است.

وی در ادامه با تصریح اینکه انسان برای هدف تلاش می کند، اضافه کرد: علاوه بر اینکه انسان برای رسیدن به هدف خود تلاش می کند، اما همه چیز دست انسان نیست در این ماه رمضان باید از خداوند خواست آنچه که برای امت اسلامی و ملت ایران خیر است را مقدر کند، در غیر این صورت تلاش می کنیم اما به دلیل اینکه نتیجه دست خداوند است به او نمی رسیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اراده الهی تعیین کننده همه چیز است و هرچه خداوند بخواهد همان می شود، عنوان کرد: این نکته را باید دنبال کنیم، در خصوص مسائل قضایی نیز این گونه است، یعنی نگاه به داوری و قضاوت در عالم گاهی به سمت های دیگری رفته است. ما می دانیم که مسیر از جای دیگری باید بگذرد، خواست الهی چیز دیگری است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به آیه ۱۷۹سوره بقره، خاطرنشان کرد: ای عاقلان، حکم قصاص برای حفظ حیات شماست تا مگر (از قتل یکدیگر) بپرهیزید، یعنی نمی شود به طور کلی قصاص را تعطیل کنید، در دنیا هر طرف می روند زیاده روی می کنند یک زمانی لباس کشیشی پوشیده و در کانادا دانش آموزان مدارس کلیسا را کشتند به گونه‌ای که حالا گورهای دسته جمعی کشف می شود ولی امروز از طرف دیگر افتاده اند و قصاص را غیر انسانی می دانند و هیچ کدام از روی عقل نیست و به خاطر جهل است.

وی افزود: حیات اجتماعی این است که قصاص باشد وگرنه انسان زورگو کار خلاف خود را انجام می دهد؛ ببینید در حرم امام رضا (ع) یک روحانی در یک محیط عبادی که انسانی ترین فضا است با قمه کشته می شود، حال اگر قصاص نشود هر کی هر کی می شود و قصاص باید باشد، اما در جایی که امکان صلح و سازش هست نیز نیکو است که صلح و سازش باشد. این رویکرد مسئول محترم قوه قضاییه نیز هست البته در مواردی که جای عفو، صلح و سازش است اما افرادی نظیر همان فردی که پرسنل نیروی انتظامی را به شهادت رساند باید زود معلوم شود که با این موارد خلاف امنیت شوخی نداریم و قصاص باید شود.

نماینده ولی فقیه در فارس حفظ امنیت را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از وظایف دستگاه قضایی این بوده که با کیفرهایی که وجود دارد امنیت را در جامعه تامین کند که ان‌شاء الله ‌در این زمینه موفق است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha